Da se nađe na policama supermarketa u zemljama Evropske unije, ravnopravan po kvalitetu i poziciji sa drugim evropskim proizvodima, pošlo je za rukom jednom domaćem prehrambenom proizvodu, i to netipičnom za naše podneblje. U pitanju je Humus, biljni namaz na bazi leblebija koji je poslednjih godina apsolutni hit i jedan od najbrže rastućih prehrambenih prizvoda na svetu.
Ribella Hummus, koji se do sada uspešno prodavao u zemljama regiona, od ove godine se može naći i u zemljama Evropske unije – Češkoj, Mađarskoj, Rumuniji, Sloveniji i to na policama najznačajnijih maloprodajnih lanaca, gde se uspešno bori sa evropskom konkurencijom za naklonost potrošača
Ovaj domaći proizvod se izvozi i uspešno distribuira u 10 zemalja, uključujući Zapadni Balkan i Evropsku uniju. Za narednu godinu se planira širenje na tržišta Poljske, Slovačke i Austrije.
Put do pridobijanja simpatija evropskih potrošača nije nimalo jednostavan. Potrebno je ispuniti visoke kriterijume u pogledu kvaliteta i dizajna proizvoda, biti moderan i inventivan u promovisanju. Nema mnogo domaćih brendova koji te uslove ispunjavaju.
„Napravili smo proizvod koji je u rangu najkvalitetnijih evropskih proizvoda. Potrošači kada kupuju Ribella humus ne znaju da li kupuju humus proizveden u Srbiji ili nekoj drugoj zemlji. Oni uzimaju sa police onaj koji im se najviše dopao po izgledu i ukusu. O RiBella brendu, kvalitetu i dizajnu naših proizvoda verovatno najbolje govori činjenica da je Ribella humus zastupljen u najvećem broju zemalja od svih humusa u regiji Centralne i Istočne Evrope“, kaže Marko Nikolić, rukovodilac marketinga RiBella-e.
Uspeh RiBella-e pokazao je još jednu zanimljivu stranu srpske privrede – mi možemo da proizvedemo i plasiramo u svet proizvode koji će se pod sopstvenim brendom uspešno nositi sa medjunarodnom konkurencijom. To što na tržištu Centralne i Istočne Evrope nastupa preko trideset brendova humusa, nije bilo prepreka da se, kombinacijom proverene recepture i posebne tehnologije proizvodnje, kreira domaći prehrambeni proizvod koji je apsolutno konkurentan. Ribella je upravo to i dokazala sa više nego dvostrukim rastom proizvodnje i potrošnje humusa u Srbiji i Regionu u 2018. godini.