Srbija

11.03.2022. 13:25

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Inflacija porasla na 8,8 odsto u februaru

Potrošačke cene u februaru 2022. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 8,8 odsto. U poređenju sa januarom cene su povećanje u proseku 1,1 odsto, dok su u poređenju sa decembrom 2021. cene veće 1,...

Pixabay

Srbija

11.03.2022. 13:25

Potrošačke cene u februaru 2022. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 8,8 odsto. 

U poređenju sa januarom cene su povećanje u proseku 1,1 odsto, dok su u poređenju sa decembrom 2021. cene veće 1,9 odsto.

Alkoholna pića i duvan su poskupeli u odnosu na januar 2,6 odsto, hrana i bezalkoholna pića dva odsto, dok je  transport poskupeo 1,6 odsto.

U grupi zdravlje cene su veće 1,2 odsto, a restorani i hoteli su skuplji 0,6 odsto u odnosu na januar. 

Pad cena od 1,2 odsto zabeležen je u grupi odeća i obuća

NBS i dalje očekuje pad inflacije od drugog tromesečja

Ukupna inflacija će u prva dva meseca 2022. godine blago porasti, da bi se u martu vratila blizu decembarskog nivoa, pisalo je u februarskom izveštaju Narodne banke Srbije (NBS).

U biltenu makroekeonomske analize i trendovi se e ocenjuje da trenutni događaji u vezi sa Ukrajinom ne ulivaju očekivanja da će se tendencije i u svetu i u Srbiji popraviti – naprotiv, veliki je rizik od pogoršanja. 

„Poremećena je međunarodna razmena i transport, cene energije i hrane (pšenica) vrtoglavo rastu, inflacija bi mogla da se dalje povećava“, navodi se u analizi. 

Inflacija u evrozoni dostigla novi rekord

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.