„Infrastruktura železnice Srbije“ pokrenula je tri projekta program za unapređenje korporativnog upravljanja i operativnih performansi. Podršku za to dobila je od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i njenih donatora, kroz tri projekta, koji prate finansijski paket od 2,2 milijarde evra koji je EU obezbedila za modernizaciju pruge Beograd-Niš.
Prvi projekat ima za cilj da pomogne Infrastrukturi železnice Srbije da unapredi svoje korporativno upravljanje, dok će se drugi projekat baviti unapređenjem operativnih performansi preduzeća, saopštila je EBRD.
Treći projekat tehničke pomoći uslediće početkom 2024. godine i biće usmeren na pomoć železničkom sektoru u uspostavljanju nezavisnog regulatora tržišta i integraciju srpske železnice u transportno tržište EU.
Početak implementacije paketa tehničke pomoći vrednog milion evra ozvaničen je u predstavništvu EBRD-a u Beogradu u prisustvu Nebojše Šurlana, generalnog direktora Infrastrukture železnica Srbije, Alesandra Bragoncija, šefa regionalnog predstavništva za zapadni Balkan u Evropskoj investicionoj banci i Matea Kolanđelija, direktora EBRD za zapadni Balkan, kao i predstavnika delegacije Evropske unije u Srbiji, Transportne zajednice, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i direktorata za železnice.
Tehničku pomoć finansira Italija (preko Centralnoevropske inicijative) i EBRD.
„Ovi projekti prate finansijski paket od 2,2 milijarde evra koji su zajednički obezbedili EBRD (kredit od 550 miliona evra), Evropska unija (investicioni grant od 598 miliona evra) i Evropska investiciona banka (kredit od 1,1 milijarde evra) za modernizaciju 230 kilometara brze železničke pruge koja će povezati Beograd sa Nišom,“ dodaje se u saopštenju.
Nebojša Šurlan, generalni direktor Infrastrukture železnica Srbije, zahvalio se Evropskoj uniji kao najvećem i najvažnijem donatoru, kao i EBRD i EIB, za njihovu podršku u modernizaciji železničkog saobraćaja u Srbiji, unapređenju povezanosti i integraciji srpske železnice u širem regionu i Evropi.
„Sve će to omogućiti da se srpske železnice modernizuju do kraja ove decenije, u skladu sa potrebama i očekivanjima građana, privrede i države i da zauzmu mesto koje zaslužuju na mapi razvijenih evropskih puteva,“ dodao je Šurlan.
Kako dodaje, modernizacija železničke infrastrukture Srbije sama po sebi nije dovoljna da bi transportni sistem zemlje bio efikasan, moderan i organizovan.
„Upravo zbog toga je ovaj paket tehničke pomoći izuzetno važan za železničku infrastrukturu Srbije. Na osnovu najboljih primera međunarodne prakse unapredićemo i ojačati korporativno upravljanje, zakonsku regulativu i komercijalno poslovanje naše kompanije, u okviru sveobuhvatne reforme železničkog sektora u Srbiji,“ smatra Šurlan.
Prema Šurlanovim rečima, projekti koji počinju uz podršku EBRD omogućiće bržu i bolju integraciju srpske železnice u transportni sistem Evropske unije.
„Na taj način će sveobuhvatna modernizacija železničke infrastrukture u Srbiji dobiti svoj puni značaj i vrednost,“ zaključio je Šurlan.
„Zadovoljstvo nam je što smo udružili snage sa našim evropskim partnerima kako bismo pomogli železnici Srbije da podigne standarde u pogledu upravljanja i poslovanja,“ rekao je Mateo Kolanđeli, direktor EBRD-a za Zapadni Balkan.
Prema njegovim rečima, ubrzavanje prelaska sa drumskog na železnički saobraćaj je ključni prioritet za EBRD i u skladu sa tim finansira i projekte obnove voznog parka, rehabilitacije železničkih koloseka i modernizacije regionalnih železničkih depoa sa ciljem, kako je dodao, da putovanje železnicom u Srbiji bude udobnije, brže i pouzdanije.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Dok studenti u svim univerzitetskim centrima blokiraju fakultete već četiri meseca, njihovi profesori - koji ih podržavaju od samog početka protesta - ostali su bez značajnog dela februarske plate. U odluci ...
Izraelska kompanija NSO Group koja proizvodi softver Pegazus navela je da se on koristi isključivo od strane državnih obaveštajnih i policijskih agencija u borbi protiv kriminala i terorizma“. Licenca za kor...
Poplave u dolini reke Jadar kod Loznice, opasne su i zbog toga što bi mogle rudničkim toksičnim materijama i otpadnim vodama zagaditi veliki rezervoar podzemne vode u Mačvi u slučaju da se otvori rudnik liti...
Predsednik Saveza pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) Rodoljub Živadinović izjavio je danas da je Uprava za veterinu Ministarstva poljoprivrede pre više od mesec dana prestala da analizira kvalitet i bezbe...
Nećemo prihvatiti tu pruženu krvavu šaku kako bi mu omogućili da započne i peti izgubljeni rat, ovoga puta protiv sopstvenih građana. Nasilje ne može da izrodi normalno društvo i...
Na zakazano druženje sa studentima FPN-a, svojim budućim kolegama, Dragan nije došao, iako su mu došli pred kuću, ispred dvorišta njegovog najvoljenijeg deteta, Informera....
Začetak delfinarijuma, temelji metroa pre beogradskog ili stanova za mlade, posledice udara zvučnog topa, meteorita, satelita, „udžbenici” za Ćacilend, zamke za protestante... ili samo rezultat nemara i nebrige...
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok