Izdavanje apartmana je biznis koji je procvetao u poslednjih desetak godina.
Interesantno je da u Nišu, i čitavom regionu južne Srbije, postoji veliki potencijal za bavljenje ovim biznisom..
Na osnovu poslednjeg izveštaja Republičkog zavoda za statistiku o turističkom prometu u zemlji, na teritoriji Republike Srbije, do oktobra ove godine, ostvaren je povećan broj dolazaka turista za 12,6 procenata, u odnosu na isti period prošle godine.
Izveštaj pokazuje da dolazi više stranih turista nego domaćih. Zabeleženi rast poseta domaćih turista iznosi 7,7 procenata, dok rast poseta stranih turista iznosi 18,4%.
Na nivou cele zemlje, ostvareno je povećanje noćenja, u pomenutom periodu, za 10,6 procenata. Domaći turisti su povećali broj noćenja za 7%, a povećanje broja noćenja stranih turista u odnosu na prošlu godinu iznosi 17,1%.
Niš ostvaruje najveći rast poseta i noćenja turista u Srbiji
Kada posmatramo podatke po regionima, region južne i istočne Srbije beleži najveći rast posete i noćenja turista. Broj poseta je za 16,6 procenata veći, dok je broj noćenja porastao za 26,9 procenata u odnosu na prvih deset meseci 2016. godine.
Kada zađemo dublje u analizu i gledamo podatke po gradovima, dolazimo do zaključka da je od svih gradova u Srbiji, grad Niš ostvario najveći rast broja turista.
Za ovih deset meseci, Niš je posetilo 91.660 turista, što je povećanje od čak 30,6 posto! U apsolutnom iznosu, to je i dalje mali broj u odnosu na Beograd (881.802) i Novi Sad (165.519), ali je rast poseta turista u ova dva najveća grada države bio duplo manji (oko 14%).
Rast poseta stranih turista u Nišu je duplo veći u odnosu na rast poseda domaćih turista, 40% u odnosu na 20%. Oba podatka su impresivna.
Kada je u pitanju broj noćenja, u Nišu je ostvaren rast noćenja od 20 posto! A najviše nas raduje što je broj noćenja stranih turista porastao za 36,8 procenata.
Ako se ovakav rast uspostavi kao trend, gotovo je nemoguće da hotelski sektor isprati godišnji rast od 30 procenata.
Iznajmljivanje apartmana je postao popularan biznis u čitavoj Srbiji; apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije čine sve pristupačnije stranim i domaćim turistima. Ovaj biznis naročito može procvetati u Nišu, budući da je ovaj grad posetilo 30% više turista.
Turisti će svakako popuniti hotelski smeštaj, ali se na globalnom nivou pokazalo da su ljudi spremni da zamene hotelski smeštaj za apartmane.