Izgradnja prve deonice brze pruge Beograd – Budimpešta, do Stare Pazove počeće sredinom naredne godine.
Rekonstrukcija kraka koridora 10 ka Budimpešti podrazumeva formiranje savremene dvokolosečne pruge „visokih performansi“ za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzinu do 200 kilometara na sat.
Saobraćajni institut CIP završio je idejni projekat za deonicu Beograd-Stara Pazova, a mi vam predstavljamo neke od njegovih karakteristika, piše Beobuild.
Najveći deo deonice Prokop-Stara Pazova pripada beogradskom železničkom čvoru do Batajnice i predstavlja zajednički pravac za oba severna kraka koridora 10, ka Šidu i ka mađarskoj granici.
Izdvajanje teretnog saobraćaja vrši se preko obilazne teretne pruge kod Batajnice, dok se kod Stare Pazove nalazi račvanje dve dvokolosečne pruge visokog ranga Beograd-Zagreb i Beograd-Budimpešta.
Rekonstrukcija pruge za velike brzine podrazumeva brojne intervencije na trasi pruge, stanicama, ukrštanjima pruge sa drumskim saobraćajnicama, objektima na pruzi(mostovi, podvožnjaci, nadvožnjaci, kao i modernizaciju opreme i uređaja na pruzi. Reč je o skupom i obimnom tehnološkom skoku prvi put primenjenom u ovom delu Evrope.
Srce novog sistema brze pruge i svakako jedna od najskupljih stavki kod ovakvih projekata, jeste njegov sistem signalizacije i prateće telekomunikacione opreme. Zadatak ovih savremenih informacionih sistema je da povežu signalizaciju i omoguće pravovrenemo reagovanje i prenos svih linijskih signala pravo u kabinu vozača, pošto je pri velikim brzinama praktično nemoguće vizuelno pratiti klasične znakove i signale.