Vesti iz zemlje

09.11.2021. 16:46

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Kako razviti filantropiju tokom globalne pandemije?

Kako inspirisati kompanije i građane na strateška davanja za opšte dobro novonastaloj realnosti koju je donela pandemija koronavirusa predstavlja ključno pitanje koje istaknuto je na Nacionalnoj konferenciji o filantropiji: Nova realn...

Trag fondacija

Kako inspirisati kompanije i građane na strateška davanja za opšte dobro novonastaloj realnosti koju je donela pandemija koronavirusa predstavlja ključno pitanje koje istaknuto je na Nacionalnoj konferenciji o filantropiji: Nova realnost – nove mogućnosti, koju organizuje Trag fondacija, uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), u okviru Projekta za unapređenje okvira za davanje.

Odgovor je u novim vidovima saradnje i kanalima komunikacije, korišćenju novih tehnologija, unapređenju ambijenta za davanja za opšte dobro u Srbiji, digitalizaciji filantropije kroz prizmu novih mogućnosti za pokretanje i sprovođenje filantropskih inicijativa.

Državni sekretar u Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Mirko Janić je na otvaranju konferencije objasnio da su ljudi u kriznim vremenima spremniji da učestvuju u humanitatnim akcijama i istakao kako je Vlada Srbije spremna doprinese stvaranju povoljnijeg okruženja za razvoj filantropije.

„USAID je ponosan na sve uspehe postignute u protekle tri i po godine u partnerstvu sa Koalicijom za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Zajedničkim snagama smo ustanovili Nacionalni dan davanja, uticali na povećanje neoporezivog iznosa studentskih stipendija i pojednostavljivanje procesa onlajn grupnog finansiranja, kao i podigli svest građana i predstavnika privatnog sektora o važnosti davanja za opšte dobro“, poručila je direktorka Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj USAID Srbija, Šenli Pinčoti.

Pinčoti je dodala kako je Srbija je u 2021. godini zabeležila skok sa 129. na 48. poziciju na Svetskom indeksu davanja.

„Istraživanja javnog mnjenja o filantropiji u Srbiji pokazuju da su građani spremniji da daju više za opšte dobro i da volontiraju, dok kompanije sve više pokazuju interesovanje za pokretanje filantropskih inicijativa“, ocenila je  izvršna direktorka Trag fondacije Biljana Dakić Đorđević i ukazavši na značaj daljeg razvoja filantropije.

Prvog dana konferencije, učesnici su imali prilike da analiziraju Filantropsku agendu i rezultate dosadašnjih napora za uspostavljanje povoljnijeg zakonodavnog okvira za davanja za opšte dobro, nove mogućnosti za razvoj filantropije kroz digitalizaciju, kao i načine kako se možemo suočiti sa izazovima koje nameću humanitarne krize, kakva je pandemija koronavirusa.

Tokom drugog dana konferencije, učesnici su upoznali sa rezultatima kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost i inicijativom za ukidanje PDV-a na donacije hrane pred istekom roka trajanja. Takođe, razgovaralo se o i novim modelima za podsticanje lokalne filantropije, a bila je predstavljena i publikacija „Ka finansijskoj održivosti organizacija civilnog društva u Srbiji – modeli zadužbinskog i rezervnog fonda”.

Konferencija se organizuje u okviru Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj – USAID, a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Koaliciju dodatno čine Trag fondacija, Catalyst Balkans, Smart kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Trag je regionalna fondacija koja deluje u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i već 22 godine podržava i podstiče građane na aktivno učešće u razvoju lokalnih zajednica u kojima žive ili posluju. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.