Srbija

06.02.2015. 14:49

Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Kinezi ne žele da učestvuju u gradnji Koridora 11

Srbija

06.02.2015. 14:49

Kompanije sa dalekog istoka nisu dostavile ponude za izgradnju Koridora 11, odnosno za koncesiju na auto-putu Surčin-Požega.
Rok za dostavljanje ponuda na tender istekao je 5. februara, a prema navodima iz današnjih Večernjih novosti, kineske kompanije su umesto ponuda dostavile pismo u kojem obaveštavaju nadležne da uslovi tendera nisu prihvatljivi.
List piše i da je razlog odustajanja taj što naša država nije dala garancije u slučaju vanrednih situacija. 
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije saopštilo je danas da će nastaviti razgovore sa kineskim kompanijama o koncesiji za izgradnju tog dela autoputa. 
„Nećemo gubiti vreme, pa odmah nastavljamo razgovore sa kompanijama o modifikovanim metodama koje su one same predložile“, rekli su agenciji Beta u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture . 
Za učešće na tenderu kvalifikovale su kineske kompanije CRBC (China Road and Bridge Corporation – CRBC) i „Šandong haj-spid grup“ (Shandong Hi-Speed Group). Kako su kazali u Ministarstvu, upravo završeni javni poziv za koncesuju raspisalo je prethodno ministarstvo, a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ga je nasledilo i sprovelo. 
„Svejedno, Koridor 11 je jedan od prioriteta i mi ćemo naći načina da se on realizuje“, istakli su u Ministarstvu. 
Kako su naveli, najvažnije je da se Vlada Srbije neće dodatno zaduživati uzimanjem novih kredita kako bi izgradila Koridor 11. 
„Prethodnici su se dovoljno zaduživali, za to više nema prostora pa su u planu koncesije sa finim podešavanjem čime ćemo se baviti u narednom periodu“, rekli su u Ministarstvu. 
Predmet koncesije bili su izgradnja i održavanje dela deonice autoputa kod Beograda, dužine 17,6 kilometara od Surčina do Obrenovca i deonice od 30,9 kilometara između Preljine i Požege, kao i upravljanje, održavanje i korišćenje deonica od Obrenovca do Preljine, dužine 103 kilometra. 
Autoput Beograd-Požega, deo je saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Srbiju sa Crnom Gorom (Beograd-južni Jadran) i Rumunijom (do Temišvara). Kineska grupa „Šandong haj spid“ već gradi dve deonice autoputa na Koridoru 11, od Obrenovca do Uba, i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine 50 kilometara, što se finansira kreditom kineske Eksim banke od 334 miliona dolara. 
Polovinom decembra 2014. završena je deonica od 12,5 kilometara između Uba i Lajkovca koju su gradile domaće firme Planum i Putevi Užice od 2010. godine. Izgradnja jednog kilometara prosečno je koštala šest miliona evra, a novac je obezbeđen iz budžeta Srbije. 
Kompanija Azvirt iz Azerbejdžana na Koridoru 11 gradi deonice od Ljiga do Preljine, dugu 40 kilometara. Radovi se finasiraju iz azerbejdžanskog kredita od 308 miliona evra, a plan je da se završe do 25. avgusta ove godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. „Zabranjeni su akti kojima se, suprotno zakonu, ograničava slobodna konkurencija, stvaranjem ili zloupotrebom monopolskog ili dominantnog položaja.“

    član 84, stav 2, Ustav Republike Srbije

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.