U sklopu svoje posvećenosti održivom razvoju i odgovornom poslovanju, kompanija Delez Srbija je organizovala Klimatski seminar posvećen smanjenju emisija ugljen-dioksida. Ovaj događaj okupio je dobavljače kompanije s ciljem zajedničkog rada na smanjenju ugljeničnog otiska kroz celokupni lanac snabdevanja.
Seminar je svečano otvorila privremena generalna direktorka kompanije, Gorica Jovović, naglasivši značaj zajedničkog delovanja u borbi protiv klimatskih promena.
Događaju u direkciji kompanije Delez su prisustvovali eminentni stručnjaci i predavači. Aleksandar Simić, spoljni saradnik Privredne komore Srbije i ekspert za klimatske promene izneo je važne uvide o strategijama države u smanjenju emisije CO2. Koen van Ginneken, regionalni ataše Ambasade Kraljevine Holandije za poljoprivredu, predstavio je pristupe i inicijative Holandije u redukciji emisija gasova staklene bašte, dok je prof. dr Ilija Đekić sa Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu pojasnio značaj GHG protokola, ali i pokazao veliki broj praktničnih primera iz ove oblasti.
Na skupu se obratio i direktor kvaliteta i integriteta proizvoda i održivog poslovanja kompanije Nemanja Nenić koji je predstavio strategiju o CO2 emisijama i ciljeve koje je kompanija postavila u ovoj oblasti. Na kraju, Milica Mirković, CO2 Scope 3 specijalista u kompaniji Delez Srbija, predstavila je inicijative na kojima će se raditi u narednom periodu, kao i inicijative koje kompanija već sprovodi sa ciljem smanjenja svog ugljeničnog otiska kako bi svojim poslovanjem, osim koristi za potrošače, dodatno doprinela i dobrobiti planete.
„Veoma mi je drago što smo okupili naše najveće dobavljače na ovom značajnom seminaru. Naša glavna namera bila je da ih upoznamo sa globalnom strategijom smanjenja emisije ugljen dioksida koju sprovodi Ahold Delhaize grupa, čiji je Delez Srbija ponosni član. Prehrambena industrija ima veliku ulogu u globalnom ekosistemu i predstavlja jedan od značajnih emitera gasova sa efektom staklene bašte. Kao deo tog lanca snabdevanja prepoznajemo veliku odgovornost koja leži na svima nama. Istovremeno, ovo predstavlja i priliku da se udružimo, razmenimo ideje i zajedno radimo na efikasnim rešenjima koja će doprineti boljoj budućnosti za našu planetu“, istakao je Nemanja Nenić, direktor kvaliteta i integriteta proizvoda i održivog poslovanja.
Ovaj maloprodajni lanac naglasio je svoj kontinuirani angažman na polju održivosti lansiranjem klimatskog portala prošle godine, koji služi kao centralno mesto za dobavljače da pristupe važnim informacijama vezanim za kalkulaciju ugljeničnog otiska. Portal je dostupan na adresi https://www.maxi.rs/klimatski-portal, gde se mogu pronaći detaljne informacije, video materijali, pomoćna dokumentacija, kao i smernice oko postavljanja ciljeva za smanjenje emisija gasova staklene bašte.