Automobilista Dušan Borković više nije u vestima zbog sportskih uspeha, nego zbog ogromne količine novca koje je dobio iz budžeta – i snimka na kom se dogovara o vraćanju dela novca SNS-u, a koji je objavio nedeljnik Radar. Kako je nekadašnji šampion došao do toga da se snima kako ponosno izjavljuje da je ćaci?
Borković je odrastao uz automobilizam. Njegov otac Jovan bio je jugoslovenski šampion u moto trkama i trkama kamiona.
Dušan i sam ulazi u trkačke vode tako što je počeo da vozi karting, i to već 1994, kada je imao samo 10 godina.
Ubrzo nakon početka karijere imao je ozbiljnu nesreću, kada je polomio ruke jer se prevrnuo tokom vožnje. Međutim, karting je nastavio da vozi narednih šest godina, i svake godine bio prvak Jugoslavije.
U još jednoj nesreći, tokom trke u Mađarskoj 1999. godine, ruka mu je potpala pod točak, ali se oporavio.
Početkom 2000-ih počinje da vozi Jugo i brzo postiže uspehe u „Nacionalnoj klasi“. Niz pobeda koji je ostvario u „Nacionalnoj klasi“ između 2004. i 2008. godine do danas nije nadmašen.
Na izmaku te decenije takođe je vozio brdske trke i postao šampion Srbije na brdskim stazama.
Borković od 2011. godine počinje i da nastupa u Evropi, i to na European Hill Climb Championship. Učestvovao je u devet od 12 trka, a na trci u Austriji postavio je rekord staze. Takmičenje je završio na trećem mestu.
Sledeće godine osvaja to takmičenje, u automobilu Mitsubishi Lancer Evo IX.
Debituje u Evropskom kupu turing automobila (ETSS) 2013. godine i završava kao trećeplasirani u najjačoj klasi.
Borković je prvi vozač iz Srbije koji je učestvovao na Svetskom šampionatu turing automobila (WTCC), najprestižnijem takmičenju na kružnim stazama na svetu.
Verovatno najveći uspeh u karijeri mu je titula evropskog šampiona na kružnim stazama, koju je osvojio 2015. godine.
Naredne godine Borković, inače član Srpske napredne stranke, beleži još jedan uspeh, ali politički – postaje narodni poslanik u Skupštini Srbije.
A od 2017. godine, kako je objavio Radar, Borković dobija oko milion evra donacija iz gradske kase u Pančevu.
Pošto pojedinačna donacija iz gradske kase u Pančevu ne sme biti veća od 58,7 miliona dinara, Borković je umesto jednog registrovao dva udruženja, od kojih svako dobija pomoć od po pola miliona evra godišnje od 2017, navodi Radar.
Tako je samo iz budžeta Pančeva Borković u prethodnih osam godina dobio oko osam miliona evra, piše ovaj nedeljnik.
Radar je prošle nedelje objavio snimak razgovora Borkovića sa potpredsednikom Izvršnog odbora SNS Brankom Malovićem, a oni su pregovarali o tome koliko se od dobijenog novca vraća stranci, piše taj nedeljnik.
Sastanak je bio održan na inicijativu Andreja Vučića, pre nego što je početkom 2017. godine odlučeno da dva Borkovićeva društva, Auto sportsko udruženje Pista tim i Auto sportski klub Geb tim, iz budžeta Pančeva dobijaju svake godine po 58,7 miliona dinara, piše Radar.
Snimak je izazvao reakcije javnosti. Oglasio se i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je izjavio da u razgovoru „nema ništa sporno“.
Na kraju se i sam Borković obratio javnosti, a „posebno blokaderima koji me napadaju i prozivaju“.
„Da li ću uvek biti uz našeg predsednika koji je izgradio najviše puteva, bolnica, škola, vrtića, sportskih objekata, naučno tehnoloskih centara, modernih pruga i na stotine fabrika i promenio lice naše zemlje? Da! I da li ću uvek biti lojalista i ćaci? Da“, prkosno je svoje stanovište objasnio bivši šampion.
Dušan Borković: Da li ću uvek biti lojalista i Ćaci? Da!