
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Foto: Wikipedia/Ana SladojevićVlada Srbije razrešila je direktora firme “Aerodrom Nikola Tesla“, Sašu Vlaisavljevića, koji je tu funciju obavljao 11 godina. Razlog smene nije zvanično saopšten.
Karijeru je započeo u Jat Airways-u, nacionalnom avio-prevozniku, 1995. godine. Od 2001. do 2005. bio je na mestu glavnog inženjera saobraćaja u Operativnom centru, a od 2005. do 2006. rukovodio je Sektorom Operativnog centra.
Poslove direktora Zemaljskih poslova JAT-a obavljao je od 2006, a na funkciji generalnog direktora tog javnog preduzeća bio je od 2007. do početka 2009. godine.
Vlada Srbije imenovala ga je na mesto generalnog direktora Jata 31. oktobra 2007. Prvog radnog dana je zbog lošeg rada smenio četiri direktora u kompaniji. Na mestu generalnog direktora, inače, zamenio je Nebojšu Starčevića.
Uprkos interesovanju inostranih firmi, pokušaji privatizacije Jata nisu uspeli, pa je Vlada 31. jula 2008. godine otvorila tender za prodaju najmanje 51 odsto udela u kompaniji, sa početnom cenom od 51 milion dolara. Nijedna ponuda nije podneta, pa je Vlada odlučila da restrukturira kompaniju umesto da raspisuje novi tender sa nižom početnom cenom.
U martu 2008, Vlaisavljević je procenio vrednost Jatove flote na 100–120 miliona dolara, dok su ukupna potraživanja kompanije iznosila oko 50 miliona. S druge strane, Jatov dug iznosio je oko 209 miliona dolara. Ipak, 2008. godina bila je jedna od najgorih za Jat, jer je avio-kompanija prijavila gubitak od 80 miliona dolara.
Početkom jula 2009. godine, dok je gradonačelnik bio Dragan Đilas, Vlaisavljević je počeo da radi u Gradskoj upravi Beograda kao gradski menadžer.
Međutim, kako su tada pisali mediji, ubrzo je podneo ostavku, zbog ličnog sukoba sa gradonačelnikom.
U decembru 2009. godine, imenovan je za potpredsednika Privredne komore Srbije. Na toj poziciji ostao je do 2013. godine, kada je postao direktor PKS.
Nakon toga, 2014. godine preuzeo je vođenje Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu. Vlada i Aerodrom Nikola Tesla sproveli su 2017. postupak koncesije za finansiranje, razvoj, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i upravljanje aerodromskom infrastrukturom. U martu 2018. potpisan je Ugovor o koncesiji između Republike Srbije i VINCI Airports Serbia, čime je francuska kompanija preuzela upravljanje aerodromom. Koncesija je zvanično stupila na snagu 22. decembra 2018. godine.
Vlaisavljević je do sada ostao na čelu preduzeća Aerodrom Nikola Tesla, koje je kontrolisalo sprovođenje koncesije, dok samim aerodromom upravlja Vinci.
Diplomirao je na Saobraćajnom fakultetu Univerziteta u Beogradu, na odseku za vazdušni saobraćaj.
Rođen je 1968. godine u Bihaću, u Bosni i Hercegovini.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Pravi produkt ovoga vremena.Visa zrakoplovna pa Saobracajni fakultet na poznat nacin.Korupcija u JATu na najprizemniji nacin.I kod Djilasa nastavio sa ugradnjom pa ostao samo par nedelja.Kao takav je bio idealan za SNS.