Srbija

03.11.2015. 12:19

Kamatica, B92

Autor: Nova Ekonomija

Koliko je Infostan izgubio zbog skandala sa računima?

Srbija

03.11.2015. 12:19

Skandal sa računima Infostana za septembar, u kojem se kao obavezna našla i neobavezujuća ponuda za osiguranje stana, doneo je i dodatne troškove.
Osim što je zbog tog teškog propusta smenjen direktor Infostana a preduzeće se našlo na udaru kritika javnosti, Infostan je imao i dodatne troškove jer su štampani novi računi a rok za plaćanje je pomeren za 10 dana.
Prema podacima do kojih je finansijski portal Kamatica došao, JKP Infostan ima oko 650.000 korisnika i svakog meseca se na račun ovog preduzeća za plaćanje komunalnih usluga slije oko 2,5milijardi dinara. 
Portal je pokušao da sazna koliko je greška na računu za septembar koštala JKP Infostan, ali niko od nadležnih nije hteo da nam odgovori. 
Zbog toga su izveli računicu pod pretpostavkom da je za štampanje i slanje jednog računa potrebno izdvojiti oko 10 dinara, što znači da je samo na ime toga JKP Infostan potrošio bespotrebnih 6,5 miliona dinara. 
A kako je rok za plaćanje produžen za deset dana, napravili su i analizu koliku zaradu može da donese kamata za taj period. 
Iznos od 2,5 milijarde dinara bi mogao da se drži na računu sa overnight (preko noći) štednjom, ili na računu sa štednjom po viđenju koja, u ovom momentu može da donese 7 odsto godišnje. 
To znači da je za 10 dana „boravka“ na takvom računu moglo da bude pripisana kamata u ukpnom iznosu od 4.794.520. 
To dovodi do iznosa štete koju je pretrpeo Infostan od 11,3 miliona dinara ili oko 94.000 evra.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.