Priča o završetku Koridora 10, odnosno auto-puta od Mađarske do Makedonije i Bugarske, biće završena krajem naredne ili najkasnije početkom 2018. godine, kažu u Vladi. Obećavaju i da će na drugom pravcu, Koridoru 11, auto-put od Beograda do Čačka biti gotov za dve godine. Onda preostaje gradnja još 137 kilometara od Čačka do granice sa Crnom Gorom, ali tu rokovi nisu utvrđeni.
Od Beograda do Crne Gore treba da se izgradi ukupno 270 kilometara auto-puta. Nešto više od 40 kilometara, od Ljiga do Preljine, otvoreno je za saobraćaj, ali to nije prva završena deonica.
Prva završena deonica auto-puta Beograd – Južni Jadran je između Uba i Lajkovca. Koštala je 84 mil EUR i otvorena je 2014. godine. Sada vozila njome ne prolaze, jer počinje i završava se njivom. Put svejedno propada, a Putevi Srbije mesečno troše desetak miliona dinara na njegovo održavanje.
To bi krajem naredne godine trebalo da se promeni. Sada se gradi pre i posle te deonice – 26 kilometara od Obrenovca do Uba i 24 kilometra od Lajkovca do Ljiga, odnosno do petlje Dići. Na njima je ukupno 30 mostova, ali je najveći izazov gradnja tunela Brančići, dugog gotovo kilometar. Radove otežavaju vode i glinasto zemljište.
Vrednost radova na obe deonice na Koridoru 11 je 333 mil EUR. Kredit je dala kineska Exim banka, a glavni izvođač je kompanija Shandong. Pod istim uslovima, sa Kinezima je dogovoreno da dogodine počne i gradnja deonice auto-puta od Surčina do Obrenovca.