Građani Srbije smatraju da pandemija korona virusa nije značajnije promenila njihove navike u korišćenju e-usluga u odnosu na vreme pre pandemije, pokazalo istraživanje Centra za evropske politike (CEP).
„Većina onih koji su koristili e-usluge za vreme pandemije kažu da su ih koristili u istoj ili približnoj meri kao i pre izbijanja pandemije. Suprotno očekivanjima, rezultati pokazuju da zainteresovanost građana za korišćenje e-usluga nije rasla tokom pandemije ni u Srbiji, niti u susednim zemljama“, kaže Milena Lazarević, programska direktorka CEP-a.
Rezultati istraživanja sprovedenog od 15. do 30. maja pokazuju i da je većina građana Srbije zadovoljna uslugama i smerom u kojem se kreće digitalizacija javne uprave u Srbiji.
Oko dve trećine smatra da je interakcija sa javnom upravom postala jednostavnija u prethodne dve godine.
U ESTONIJI SE 99 ODSTO JAVNIH USLUGA OBAVLJA ONLAJNPribližno 70 odsto ispitanika kaže da se smanjilo vreme neophodno za dobijanje javnih usluga.
„Zaključujujemo da građani Srbije vide pozitivan trend u domenu digitalizacije, jer više 70% preferira elektronske usluge. Građani su svesni da su im dostupne elektronske usluge i preko 80% njih smatra da su one lake za korišćenje“, kaže Lazarević.
Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku od 1.005 ispitanika, u okviru regionalnog projekta koji finansijski podržava Evropska unija.
Rezultati iz drugih zemalja regiona su slični onima u Srbiji.
Izuzetak je Bosna i Hercegovina, gde samo jedna trećina ispitanika ima pozitivan stav o javnim uslugama, a manje od polovine primećuje trend ka njihovoj digitalizaciji.
Rezultati ankete govore o značajnom porastu broja građana koji smatraju da su im dostupne elektronske usluge.
Pre tri godine to je smatrala trećina, sada dve trećine ispitanika.
JEDINSTVENO ELEKTRONSKO SANDUČE MENJA POŠTARA