Srbija

12.02.2015. 13:15

B92

Autor: Nova Ekonomija

Kriza tera građane da kupuju nekvalitetnu robu

Srbija

12.02.2015. 13:15

Predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida izjavila je da je u Srbiji cena ispred kvaliteta namirnica.
Zbog teške ekonomske situacije i lošeg standarda, cena određuje kvalitet, odnosno građani gledaju šta mogu da plate i u skladu sa tim kupuju, kazala je Vida na okruglom stolu „Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu“.
„Kada vidite da je kilogram suhomesnatog proizvoda od 150 do 200 dinara morate da se zapitate šta li je unutra, ali ljudi to kupuju jer nemaju mogućnosti za više“, navela je ona.
Takođe je ukazala da se roba u maloprodaji loše kontroliše i da inspekcije uglavnom reaguju tek kad se nešto desi. 
Kako je kazala Vida, glavni kanal prodaje prehrambene robe sumnjivog kvaliteta su pijace i ulične prodaje, gde kontrola nije adekvatna. 
„Država mora da suzbije nelojanu konkurenciju, jer kompanije koju posluju po zakonu moraju da budu nosioci kvaliteta. Na taj način ujedno se štite i potrošači. Kvalitet proizvoda nije u potpunosti ispitan kod svih učesnika na tržištu, ali ipak zadovoljavaju minimum uslova za upotrebu tako da potrošači nisu ugroženi,“ izjavila je Vida. 
Predstavnici velikih kompanija proizvođača prehrambenih proizvoda na skupu su se saglasili da je nelojalna konkurencija veliki problem u njihovom poslovanju. 
Predstavnici proizvođača kafe, pekarskih proizvoda, vina, mesnih prerađevina kazali su da cene njihovih proizvoda nikako ne mogu da budu konkurentne manjim lokalnim proizvodjačima, prvenstveno zbog ispunjavanja i poštovanja svih propisanih zahteva u pogledu kvaliteta i kontrole proizvodnje i prema zaposlenima. 
Oni su se saglasili da je neophodna čvršća kontrola i zakonska regulativa kako bi ozbiljni proizvodjači bili zaštićeni od nelojalne konkurencije. 
Nenad Đorđević, direktor razvoja i marketinga u kompaniji Don Don koja proizvodi pod brendovima Tvojih 5 minuta i Naše zrno, kazao je da je od ulaska na srpsko tržište za šest godina, Don Don ulaganjem više od 50 miliona evra u proizvodne pogone širom Srbije, unapredio pekarsku industriju i postao lider na ovom tržištu. 
Tomi Rumpf, generalni direktor kompanije Perutnina Ptuj Topiko, kazao je da ga čudi da potrošači u Srbiji masovno kupuju na pijacama robu neproverenog kvaliteta, koja je čak i skuplja od one u prodavnicama. 
On je naveo da ta kompanija kao odgovorna grupa ispunjava najviše standarde kvaliteta, sigurnosti, sledljivosti i ekologije, kako bi došla do vrhunskog kvaliteta.

Ljajić: 35 inspekcija u 11 Ministarstava

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim LJajić izjavio je da je zakon o inspekcijskom nadzoru neophodno doneti što pre, jer će se njime uspostaviti bolja kontrola i koordinacija među inspekcijama. 
On je kazao da u Srbiji postoji 35 različitih inspekcija u 11 ministarstava. 
„Ovim zakonom uspostaviće se da inspekcije bolje koordiniraju i funkcionišu, ali proširiće se i inspekcijska ovlašćenja“, kazao je LJajić podsetivši da sada inspektori ne mogu da kontrolišu preduzeća koja nisu registrovana. 
On je naglasio i da je procenat sive ekonomije u Srbiji jako veliki, oko 30 odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP), ali je dodao da nema zemlje gde nepostoji siva ekonomija. 
„Mi moramo da smanjimo procenat sive ekonomije i ne smemo da kažnavamo one koji regularno posluju, izmiruju sve obaveze i u budžet kroz poreze i doprinose uplaćuju velika sredstva, a da pritom favorizujemo one u sivoj zoni“, kazao je LJajić. 
Prema njegovim rečima, zakon o inspekcijskom nadzoru, za koji nije mogao da kaže tačno kada će biti donet, sivu ekonomiju neće iskoreniti, već će se samo ispraviti „odredjene anomalije“. 
„Otpori za donošenje ovog zakona su veliki, posebno u određenim inspekcijama jer se plaše da će možda izgubiti nadležnosti“, kazao je ministar trgovine. 
LJajić je kazao i da je potrebno promeniti i Zakon o akcizama, jer je to jedna od primedbi u procesu pristupanja Svetskoj trgovinskoj organizaciji (STO), uz obrazloženje da imamo diskriminatorsku odluku, prema stranim pićima, za koje su akcize znatno veće nego na domaća pića. 
On je kazao da je u planu i uvođenje markica na brašno i kafu zbog velikih zloupotreba u trgovini tim robama.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Jeste li doživjeli poteškoće u dobivanju zajma od običnih zajmodavaca i drugih banaka?
    ovo je prilika za vas!
    nudimo zajam uz nisku kamatnu stopu, jednostavno i pouzdano, sve što morate učiniti jest
    primjenjuje se, dobije odobrenje kredita i dobiva kredit, to je 100% istina, kontaktirajte nas putem e-pošte (euchariadanielloanfirm@gmail.com)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.