Kružni tok kod Ušća u Beogradu pušten je u rad krajem avgusta, s namerom da izbacujući semafore i raskrsnicu smanji gužve na ovoj ključnoj saobraćajnoj tački. Dva meseca kasnije, semafori se vraćaju. Kako se pokazalo, od kako je novi kružni tok uveden, umesto da saobraćaj ubrza, počele su da se prave nove gužve, a protok je otežan toliko da ovu saobraćajnicu sada mora da reguliše policija.
Saobraćajni inženjer Ivan Banković kaže da takva rešenja postoje u više evropskih zemalja, ali da ni vraćanje semafora neće poboljšati protočnost saobraćaja. Napominje da kada je ovaj kružni tok u pitanju, Beograđani kao da su deo eksperimenta sprovođenja nečijih ideja u delo, prenosi N1.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić pre dva meseca je najavio da će kružni tok kod Ušća rešiti problem problem protočnosti saobraćaja. Saobraćajni inženjer Banković kaže da je vraćanje semafora priznanje da rešenje nije bilo adekvatno i nije rešilo problem.
Dodaje da je tačno da kružni tokovi sa semaforima postoje i u Austriji, Španiji, Italiji i Hrvatskoj, ali da ni sam semafor neće poboljšati protočnost.
„Ovaj kružni tok je funkcionisao samo kada nismo imali veliki intenzitet saobraćaja. Ako imate kružni tok koji stoji to je signal za uzbunu da nešto niste dobro uradili. U ovom slučaju, imate vozila koja iz smera Novog Beograda žele da se uključe na Brankov most i to je primarni smer kretanja. Sa druge strane, tu su vozila iz smera Brankovog mosta, neka idu ka Zemun, druga nastavljaju ka Novom Beogradu. To je pravilo problem jer vozila iz smera Bulevara Nikole Tesle, odnosno Zemuna, nisu mogli da se uključe u kružni tok jer nije dolazilo do prekida ovih tokova kretanja“, objašnjava saobraćajni inženjer u čemu je problem sa postojećim rešenjem.
Podseća da je pre kružnog toka postojala raskrsnica regulisana semaforom i sa uslovnim zelenim svetlom za one vozače koji su iz smera Brankovog mosta hteli desno ka Zemunu.
„U ovoj konstelaciji nećemo to imati. Semafor će svima zaustavljati saobraćaj i praviti gužve“, ističe ovaj inženjer.
Kako kaže, nezvanične informacije su da će novopostavljeni semafori raditi samo u špicu – prepodnevnom i popodnevnom.
Banković kaže da je trajno rešenje denivelacija same raskrsnice.
„To znači da imate mostovsku konstrukciju tako da ne biste imali direktno ukrštanje svih učesnika u saobraćaju“, objašnjava ovaj stručnjak, dodajući da to jeste skuplje rešenje, i da je za njegovu realizaciju potrebno više vremena nego za krzužni tok.
„Ovo što imamo sada je polovično reženje i na žalost čini mi se da je posledica nečijih ishitrenih odluka i da su Beograđani eksperiment kako se nečije ideje sprovode u delo“, zaključuje Banković.