U Lasti upozoravaju da bi brzopleto iseljavanje autobuske stanice moglo da dovede do velikih gužvi u prestonici.
Selidba glavne autobuske stanice iz centra grada na Novi Beograd naneće velike gubitke saobraćajnom preduzeću „Lasta“, ali će i zamrsiti puteve mnogim Beograđanima.
Preusmeravanjem preko reke bezmalo 400 polazaka samo na prigradskim linijama, stvoriće se gužva na obodnim stajalištima, a gusto će biti i na Gazeli, kao i duž novih trasa kojima će autobusi stizati do Bloka 42.
U „Lasti“ kažu da su mnogo uložili u glavnu autobusku stanicu, koja sad treba da nestane.
„Sada je, ipak, suštinska priča kako rešiti tokove putnika, ukrcaj-iskrcaj ljudi koji dolaze iz prigradskih naselja. A sve veći je pritisak na prigradski saobraćaj, naročito iz pravca Mladenovca i Obrenovca“, kaže Vladan Maksimović, izvršni direktor u „Lasti“.
U ovom preduzeću ocenjuju da putnici iz prigradskih opština nemaju neki poseban interes da idu na Novi Beograd.
„Zato ćemo imati veliko opterećenje na ulaznim, obodnim stajalištima u gradu“, objašnjava Maksimović. -Tako da će putnici sa poteza Ibarske magistrale i iz pravca Obrenovca, da ne bi išli na Novi Beograd, pa se vraćali ponovo u grad, izlaziti kod Ade Ciganlije, a oni iz pravca Šumadije, Mladenovca, kod „Franša“, na Autokomandi i Trošarini, gde će se stvarati još veće gužve nego sad.
Situacija je, tvrde, veoma ozbiljna.
„Značaj prigradskog saobraćaja u okviru grada zahteva širi pristup u rešavanju problema“, dodaje Maksimović. – Bilo bi prilično opasno i nebezbedno da se reka ljudi izlije na stajalištima Autokomanda, Franš, Ada Ciganlija…
Jedno od rešenja koje predlažu čelni ljudi u „Lasti“, ukoliko bi glavna stanica bila na Novom Beogradu, bilo bi ojačavanje postojećih terminala po obodu i izgradnja novih.
Trenutna cena akcija Nevsun Resources Ltd. se kreće oko 5$, a kinezi su ponudili 6$ po akciji, tako da će se verovatno zaključiti transakcija.