Vesti iz zemlje

01.02.2017. 20:10

N1

Autor: Nova Ekonomija

Lekari u Domovima zdravlja ne znaju da zakažu pacijentima preglede onlajn

„Moj doktor“ naziv je elektronskog sistema preko kojeg lekari po potrebi zakazuju pacijentima specijalističke preglede. 

Cilj sistema je da se pacijenti rasterete i da ne moraju satima da zovu klinike. Ipak, pacijenti se žale – lekari ponekad ne znaju kako da onlajn zakažu pregled, a telefonom direktno kod specijaliste to više nije moguće.

Latiti se slušalice zbog zakazivanja specijalističkog pregleda, formalno, deo je istorije. Naime, država je 2016. lansirala onlajn sistem preko kojeg to za pacijente rade lekari.

„Kad vidi koje probleme imate, on vam zakazuje pregled kod specijaliste“, kaže Zlatibor Lončar, ministar zdravlja.

Ipak, da li sistem „Moj doktor“ funkcioniše? 

U slučaju oca ove Beograđanke – ne. Naime, lekarka opšte prakse mesec dana nije znala kako da mu preko kompjutera zakaže pregled u Kliničkom centru. Nije se – tvrde – ni angažovala da problem reši – iako pacijent ima rak.

„Došlo je do toga da su na kraju svi – od načelnika doma zdravlja, od lekara, zaštitnika pacijenata, svi slegli ramenima i rekli – snađite se!“, kaže Maja Mladnović.

Telefoniranje Kliničkom centru nije dalo rezultate, pa su se latili tastature i pisali ministarstvu. S odgovorom u čemu je caka – onkološki bolesnik se vratio u dom zdravlja i naučio doktorku kako da pregled zakaže za tili čas.

„Činjenica je da oni mesec dana taj problem nisu hteli, nisu znali ili su se plašili nekoga da pozovu i da reše“, kaže Mladnović.

U Ministarstvu zdravlja kažu da je nedopustivo da pacijent bude u službi lekara. Uprkos tome oni nemaju mehanizam kako da doktorima koji se opiru onlajn sistemu za zakazivanje stanu na put.

„Oni koji su imali, da kažemo taj otpor uskoro će ići u penziju, a dolaze ovi mladi ljudi će to sasvim lepo koristiti“, kaže Miroslav Pevac iz Ministarstva zdravlja.

Do tada, lekari kojima zapne sa tzv. IZIS-om, podsećaju u ministarstvu, za savet treba da se jave centrali sistema „Moj doktor“. Ili, jednostavnije da se obrate administratoru u Domu zdravlja.

„Osim toga što ima zaduženje da prati rad sistema, on je obavešten o svim promenama u sistemu“, kaže Pevac.

Uprkos poteškoćama, Srbija je baš zbog sistema IZIS skočila za 12 mesta na rang listi Evropskog zdravstvenog potrošačkog indeksa predstavljenog ove sedmice u Briselu. Ocenjivаči su ipak naveli da „Moj doktor“ još ne funkcioniše u potpunosti i dа očekuju bolje rezultаte do krаjа 2017.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.