
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Vlada Srbije usvojila je specijalni zakon kako bi ubrzala izgradnju važnih infrastrukturnih projekata kao što su metro i auto-putevi, skratila vreme za rešavanje imovinsko pravnih odnosa i izbegla eventualne penale zbog nepovlačenja novca od banaka.
U predlogu zakona o posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju koji je u skupštinskoj proceduri, navodi se da se na osnovu dosadašnjeg iskustva u realizaciji ovih projekata, došlo do zaključka da u procesu realizacije puno vremena oduzima rešavanje imovinskopravnih odnosa pre izdavanja potrebnih dozvole i da zbog toga radovi često kasne sa realizacijom.
Jedan od ciljeva je i ubrzanje postupka javnih nabavki. Zakon predviđa da u slučaju hitnosti i ugroženosti realizacije projekta Vlada može doneti odluku da se za projekat ili pojedine faze ne primenjuju propisi kojima se uređuje postupak javnih nabavki, već se na njih primenjuje poseban postupak za izbor strateškog partnera.
Postupak izbora strateškog partnera sprovodi Radna grupa koju formira Vlada Srbije.
U obrazloženju se podseća da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u svom planu rada i budžetu za 2020. godinu (sa planom i za 2021. i 2022. godinu), planiralo otpočinjanje projekata iz novog investicionog ciklusa,
čija vrednost je procenjena na oko 5 milijardi evra ulaganja u infrastrukturne projekte (putevi, železnica, metro, vodna infrastruktura).
Uz izgradnju novih državnih puteva planirana je rekonstrukcija i rehabilitacija javnih puteva u dužini od 5.000 km, i rekonstrukcija i rehabilitacija javne železničke infrastrukture.
Navodi se i da donošenje posebnog zakona za realizaciju određenog projekta nije usamljen u našem zakonodavstvu, jer su već doneti posebni zakoni za realizaciju projekta Beograd na vodi.
PROČITAJTE JOŠ: SRBIJA I POWER CHINA DOGOVARAJU PROJEKTOVANJE METROA U SRBIJI
ZA METRO SE ZADUŽUJEMO 580 MILIONA EVRA, MANJI DEO KOD MAKRONA
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE