FOTO: Nova ekonomija

Lex specijalis za izgradnju metroa i auto-puteva

FOTO: Nova ekonomija

 Vlada Srbije usvojila je specijalni zakon kako bi ubrzala izgradnju važnih infrastrukturnih projekata kao što su metro i auto-putevi, skratila vreme za rešavanje imovinsko pravnih odnosa i izbegla eventualne penale zbog nepovlačenja novca od banaka. 

U predlogu zakona o posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju koji je u skupštinskoj proceduri, navodi se da se na osnovu dosadašnjeg iskustva u realizaciji ovih projekata, došlo do zaključka da u procesu realizacije puno vremena oduzima rešavanje imovinskopravnih odnosa pre izdavanja potrebnih dozvole i da zbog toga radovi često kasne sa realizacijom. 

Jedan od ciljeva je i ubrzanje postupka javnih nabavki. Zakon predviđa da u slučaju hitnosti i ugroženosti realizacije projekta  Vlada može doneti odluku da se za projekat ili pojedine faze ne primenjuju propisi kojima se uređuje postupak javnih nabavki, već se na njih primenjuje poseban postupak za izbor strateškog partnera

Postupak izbora strateškog partnera sprovodi Radna grupa koju formira Vlada Srbije. 

U obrazloženju se podseća da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u svom planu rada i budžetu za 2020. godinu (sa planom i za 2021. i 2022. godinu), planiralo otpočinjanje projekata iz novog investicionog ciklusa,
čija vrednost je procenjena na oko 5 milijardi evra ulaganja u infrastrukturne projekte (putevi, železnica, metro, vodna infrastruktura). 

Uz izgradnju novih državnih puteva planirana je rekonstrukcija i rehabilitacija javnih puteva u dužini od 5.000 km, i rekonstrukcija i rehabilitacija javne železničke infrastrukture. 

Navodi se i da donošenje posebnog zakona za realizaciju određenog projekta nije usamljen u našem zakonodavstvu, jer su već doneti posebni zakoni za realizaciju projekta Beograd na vodi.

PROČITAJTE JOŠ: SRBIJA I POWER CHINA DOGOVARAJU PROJEKTOVANJE METROA U SRBIJI

ZA METRO SE ZADUŽUJEMO 580 MILIONA EVRA, MANJI DEO KOD MAKRONA

I.P.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara