Srbija je postala jedna od omiljenih destinacija stranih turista kojih je ove godine za 15 odsto više nego ranije, rekao je Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija u tehničkoj Vladi Srbije na konferenciji za novinare Turističke organizacije Srbije (TOS). Konferencija je organizovana povodom predstavljanja kampanje „Moja Srbija“, kao i aktivnosti na promociji turističke ponude Srbije u letnjem periodu i rezultata istraživanja „Stavovi i navike domaćih turista u Srbiji“.
„Imamo puno razloga da budemo zadovoljni postignutim rezultatima. U poslednja 4 meseca imamo rast broja turista i noćenja, a čak 21.000 građana iskoristila je vaučere za letovanje. Uveren sam da će svi vaučeri biti podeljeni do kraja ove godine“, istakao je Ljajić i dodao da je država donirala 145 miliona dinara za različite manifestacije koje promovišu naš turizam.
U turizam je dosta uloženo, ali su potencijali Srbije mnogo veći i na tome se neće stati.
„Ako želimo da turizam oporavi ekonomiju mora se mnogo više ulagati. Želimo da turizam sa 6% učešća u BDP-u skoči na 9%. Cela vlada ce staviti fokus na izgradnju infrastrukture kako bi doprinela turizmu. Drugi element na kojem će se zasnovati razvoj turizma je Dunav, treći banje, četvrti marketing i peta je kreiranje regionalnog turističkog proizvoda. Nas cilj je da igramo prvu turističku ligu i da turizam mnogo vise doprinese ekonomiji“, rekao je Ljajić.
Saša Jovančević, direktor istraživanja u Pro Pozitiv koji je istraživao navike i stavove domaćih turista na grupi od 2005 turista izneo je rezultate istraživanja koji kažu da su 60% turista žene, prosečne starosti, obrazovane i iz gradskih sredina.
„Čak 72% turista bilo je jednom na domaćoj turističkoj destinaciji. Većina ide na odmor tokom leta. Naša najposećenija destinacija je Zlatibor, a omiljene destinacije su banje. Naši turisti u proseku ostaju sedam dana na željenoj destinaciji. A najviše se informižu preporukama ili na osnovu ličnih iskustava iz prethodnih putovanja kao i preko sajtova. Njih 80% ide samostalno,automobilom“, rekao je Jovančević dodajući da naši turisti koriste dodatne sadržaje tokom odmora, i to sportske 51 %, na izlete u prirodi ide njih 44%, a svega 2% njih je nezadovoljno nečim.
kakva EU. To je caka Vučića i Zorane. Tako su podelili Železnicu, a sva dugovanja ostavili u matičnu Železnicu Srbije, a najviše dugovanja je prema radnicima, po sudskim rešenjima. To nikada neće platiti. Sramota.