Srbija

01.06.2016. 14:16

Milena Prodanović

Autor: Nova Ekonomija

Ljajić: Ove godine Srbiju posetilo 15 odsto stranih turista više nego pre

Srbija

01.06.2016. 14:16

Srbija je postala jedna od omiljenih destinacija stranih turista kojih je ove godine za 15 odsto više nego ranije, rekao je Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija u tehničkoj Vladi Srbije na konferenciji za novinare Turističke organizacije Srbije (TOS). Konferencija je organizovana povodom predstavljanja kampanje „Moja Srbija“, kao i aktivnosti na promociji turističke ponude Srbije u letnjem periodu i rezultata istraživanja „Stavovi i navike domaćih turista u Srbiji“.

„Imamo puno razloga da budemo zadovoljni postignutim rezultatima. U poslednja 4 meseca imamo rast broja turista i noćenja, a čak 21.000 građana iskoristila je vaučere za letovanje. Uveren sam da će svi vaučeri biti podeljeni do kraja ove godine“, istakao je Ljajić i dodao da je država donirala 145 miliona dinara za različite manifestacije koje promovišu naš turizam.

U turizam je dosta uloženo, ali su potencijali Srbije mnogo veći i na tome se neće stati. 

„Ako želimo da turizam oporavi ekonomiju mora se mnogo više ulagati. Želimo da turizam sa 6% učešća u BDP-u skoči na 9%. Cela vlada ce staviti fokus na izgradnju infrastrukture kako bi doprinela turizmu. Drugi element na kojem će se zasnovati razvoj turizma je Dunav, treći banje, četvrti marketing i peta je kreiranje regionalnog turističkog proizvoda. Nas cilj je da igramo prvu turističku ligu i da turizam mnogo vise doprinese ekonomiji“, rekao je Ljajić.

Saša Jovančević, direktor istraživanja u Pro Pozitiv koji je istraživao navike i stavove domaćih turista na grupi od 2005 turista izneo je rezultate istraživanja koji kažu da su 60% turista žene, prosečne starosti, obrazovane i iz gradskih sredina.

„Čak 72% turista bilo je jednom na domaćoj turističkoj destinaciji. Većina ide na odmor tokom leta. Naša najposećenija destinacija je Zlatibor, a omiljene destinacije su banje. Naši turisti u proseku ostaju sedam dana na željenoj destinaciji. A najviše se informižu preporukama ili na osnovu ličnih iskustava iz prethodnih putovanja kao i preko sajtova. Njih 80% ide samostalno,automobilom“, rekao je Jovančević dodajući da naši turisti koriste dodatne sadržaje tokom odmora, i to sportske 51 %, na izlete u prirodi ide njih 44%, a svega 2% njih je nezadovoljno nečim. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. kakva EU. To je caka Vučića i Zorane. Tako su podelili Železnicu, a sva dugovanja ostavili u matičnu Železnicu Srbije, a najviše dugovanja je prema radnicima, po sudskim rešenjima. To nikada neće platiti. Sramota.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.