Vesti iz zemlje

01.06.2016. 14:16

Milena Prodanović

Autor: Nova Ekonomija

Ljajić: Ove godine Srbiju posetilo 15 odsto stranih turista više nego pre

Srbija je postala jedna od omiljenih destinacija stranih turista kojih je ove godine za 15 odsto više nego ranije, rekao je Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija u tehničkoj Vladi Srbije na konferenciji za novinare Turističke organizacije Srbije (TOS). Konferencija je organizovana povodom predstavljanja kampanje „Moja Srbija“, kao i aktivnosti na promociji turističke ponude Srbije u letnjem periodu i rezultata istraživanja „Stavovi i navike domaćih turista u Srbiji“.

„Imamo puno razloga da budemo zadovoljni postignutim rezultatima. U poslednja 4 meseca imamo rast broja turista i noćenja, a čak 21.000 građana iskoristila je vaučere za letovanje. Uveren sam da će svi vaučeri biti podeljeni do kraja ove godine“, istakao je Ljajić i dodao da je država donirala 145 miliona dinara za različite manifestacije koje promovišu naš turizam.

U turizam je dosta uloženo, ali su potencijali Srbije mnogo veći i na tome se neće stati. 

„Ako želimo da turizam oporavi ekonomiju mora se mnogo više ulagati. Želimo da turizam sa 6% učešća u BDP-u skoči na 9%. Cela vlada ce staviti fokus na izgradnju infrastrukture kako bi doprinela turizmu. Drugi element na kojem će se zasnovati razvoj turizma je Dunav, treći banje, četvrti marketing i peta je kreiranje regionalnog turističkog proizvoda. Nas cilj je da igramo prvu turističku ligu i da turizam mnogo vise doprinese ekonomiji“, rekao je Ljajić.

Saša Jovančević, direktor istraživanja u Pro Pozitiv koji je istraživao navike i stavove domaćih turista na grupi od 2005 turista izneo je rezultate istraživanja koji kažu da su 60% turista žene, prosečne starosti, obrazovane i iz gradskih sredina.

„Čak 72% turista bilo je jednom na domaćoj turističkoj destinaciji. Većina ide na odmor tokom leta. Naša najposećenija destinacija je Zlatibor, a omiljene destinacije su banje. Naši turisti u proseku ostaju sedam dana na željenoj destinaciji. A najviše se informižu preporukama ili na osnovu ličnih iskustava iz prethodnih putovanja kao i preko sajtova. Njih 80% ide samostalno,automobilom“, rekao je Jovančević dodajući da naši turisti koriste dodatne sadržaje tokom odmora, i to sportske 51 %, na izlete u prirodi ide njih 44%, a svega 2% njih je nezadovoljno nečim. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. kakva EU. To je caka Vučića i Zorane. Tako su podelili Železnicu, a sva dugovanja ostavili u matičnu Železnicu Srbije, a najviše dugovanja je prema radnicima, po sudskim rešenjima. To nikada neće platiti. Sramota.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.