Srbija

26.04.2016. 10:26

B92

Autor: Nova Ekonomija

Ljubiša Preletačević Beli i njegova stranka Sarmuprobonisi umalo pobedila SNS u Mladenovcu

Srbija

26.04.2016. 10:26

Ljubiša Preletačević Beli, izmišljeni lik i vođa nove političke opcije u Srbiji pod nazivom Sarmuprobonisi, osvojio je drugo mesto na lokalnim izborima u Mladenovcu i imaće u lokalnom parlamentu 13 odbornika. 

Njegova izborna lista „Beli – Samo jako – Luka Maksimović“ dobila je 21,1 odsto glasova i našla se na drugom mestu iza koalicije oko SNS-a koji ima 29 odbornika. Preletačević je iza sebe ostavio DS koji je osvojio šest mandata, SPS i JS sa četiri mandata, kao i SDS i LDP koji su dobili svega tri mandata.

Ljubiša Preletačević je počeo kao parodija na politički život Srbije i naišao na ogromnu podršku građana.

Na pitanje kako komentariše izborni uspeh Belog, Stevan Vlajić, idejni tvorac ovog građanskog pokreta, poštovaocima lika i dela Ljubiše Preletačevića Belog poznatiji kao njegov savetnik za medije Stevan N. Vlajićević odgovara pitanjima: 

„Kako u Srbiji 2016. godine parirati jednoj opciji koja je prigrabila sve resurse, logistiku, ekstremno se omasovila i politizovala svaki segment javnog, a sve više i privatnog života? Opciji koja je napravila jedan savršeni začarani krug, koji se ne može razbiti konvencionalnim političkim i marketinškim metodama. Kako to uraditi bez budžeta, beogradske centrale, zivkanja, cimanja, ličnih obećanja, za 38 dana?“, kaže Vlajić i zatim, kao i svaki politički savetnik za medije, sam odgovara na pitanja:

„Samo ovako – neverovatnom energijom i ludilom koje u Mladenovcu, a u Srbiji tek, sigurno neće probuditi neki od okupanih lidera opozicije. Ti ljudi su preuzeli tapiju na poziciju alternative ovakvoj vlasti i upravo oni odvraćaju pošten svet od glasanja. A izmanipulisani, gladni, karijeristi, diletanti, preletači zajedno stvaraju organizovanu interesnu građevinu koja je dostigla vrhunac na ovim izborima. A gde su tu građani? Evo nas, i tek će nas biti, širom zemlje“. 

On kaže da nikako nisu očekivali da će osvojiti toliko glasova, već da su za cilj imali da pređu cenzus, s obzirom na to da su u celu političku priču ušli kao jedna velika parodija.

Izborni rezultat koji je ostvarila celokupna ideja sa izmišljenim likom kao nosiocem liste i političkom organizacijom nastalom kao parodija na prave stranke, prema Vlajićevim rečima, može da se posmatra kao sociološki fenomen. 

„Građani su rezignirani, razočarani i demotivisani da glasaju – osim onih hipnotisanih navodnim uspesima ove vlasti ili onih koji se nadaju nekoj direktnoj koristi od nje. Građanski pokret Beli – Samo Jako je na ovim izborima bio ventil za te ljude. Broj takvih će se povećavati iz dana u dan, u to sam siguran“, dodaje Vlajić. 

Mladenovac je ubedljivo najsiromašnija beogradska opština, a prema Vlajićevim rečima, zna se ko je doktorirao manipulaciju nad sirotijom, Aleksandar Vučić i Srpska napredna stranka. 

„Lokalna opozicija je potpuno urušena i delom kompromitovana, zbog svega toga su prognoze bile da će SNS dobiti i preko 65% glasova. Spustili smo ih na „svega“ 46%, na većini biračkih mesta u samom gradu su prolazili gore nego na Vračaru, na primer, a Mladenovcu smo ostavili ozbiljnu opozicionu građansku opciju koja ima neverovatan potencijal da se širi dalje“, ističe Vlajić.

Baziranje kampanje na kultu ličnosti jednog kič (anti)junaka, kroz sintezu svih lidera koji su se desili Srbiji u poslednjih 25 godina bio je plan. On kaže da je bilo hiljadu ideja, ali i da su za kratko vreme predizborne kampanje uspeli da realizuju samo neke. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.