Rok za podnošenje pisama o zainteresovanosti za privatizaciju Luke Novi Sad istekao je pre pet i po meseci, a javnost još uvek ne dobija nikakve informacije o tome ko je zainteresovan za kupovinu poslednje državne luke u Srbiji.
Privatizacija Luke Novi Sad već je započeta i ona je već praktično prodata jednoj nemačkoj kompaniji, ali samo na stranicama tabloida. Zvanično, prodaja poslednje srpske luke u državnom vlasništvu prolazi u tišini, bez ikakvih naznaka u kojoj fazi je postupak. U Ministarstvu privrede tvrde, ćutnja je iz predostrožnosti.
„U ovoj fazi prikupljanja ponuda, Ministarstvo neće iznositi u javnost imena zainteresovanih kupaca kako se ne bi ugrozilo sprovođenje postupka privatizacije. Kada se steknu uslovi za početak procesa, Ministarstvo će saopštiti javnosti ko su ponuđači“, kaže se u saopštenju Ministarstva privrede.
Kako dalje navode, sticanje tih uslova sad zavisi od samog menadžmenta Luke, koji bi trebalo da isknjiži zemljište, napravi popis imovine i predloži fer sumu za koju bi ona mogla biti prodata. U kojoj fazi je taj postupak, N1 nije uspeo da sazna od rukovodstva.
Direktor novosadske luke, Aleksandar Milovančev, inače vrlo otvoren za saradnju s medijima, od kako je država odlučila da proda preduzeće koje vodi ne komentariše samu privatizaciju. U retkim odgovorima na novinarska pitanja, umesto svog komentara, uglavnom samo navodi poslovne uspehe Luke Novi Sad.
Takav pristup rukovodstva, pomešan sa ćutanjem nadležnog ministarstva, za Dimitrija Boarova, ekonomskog novinara, jedan je od znakova da je stvar negde zapela:
„Lokalna politička elita koja je u menadžmentu nije zainteresovana za privatizaciju, a taj menadžement spada u strukturu Srpske napredne stranke, i oni se sigurno opiru tome jer zašto bi se privatizovalo ono gde mi možemo biti gazde“.
Iako formalno postupak pronalaženja novog gazde nije započet, kako se nezvanično saznaje, u prehodnih par meseci u Luci Novi Sad boravile su delegacije dve zainteresovane kompanije, nemačkog Renusa, koja se i ranije pominjala kao potencijalni investitor, ali i firme P&O Ports, državne kompanije iz Dubaija.