Srbija

14.09.2016. 16:55

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Mali: Rekonstrukcija tramvajskog mosta počeće sredinom 2017. godine

Srbija

14.09.2016. 16:55

Rekonstrukcija tramvajskog mosta, koja podrazumeva izgradnju konstrukcije za pešake, povezaće levu i desnu obalu Save, a počeće sredinom 2017. godine, najavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali i istakao da je to samo jedan u nizu projekata koji će od Beograda u naredne tri godine napraviti savremenu evropsku prestonicu.

Plan je, kako je naveo gradonačelnik, da u naredne tri godine bude rekonstruisana Knez Mihailova ulica, te da se izgradi gondola između Kalemegdana i novog parka na Ušću, koji će imati sportske terene, planetarijum, akvarijum, mini-akva park, luna park, teretane.

„Na taj način spustićemo Beograd na reke i ponudićemo Beograđanima, ali i turistima nova mesta za razonodu, odmor i uživanje. To je tendencija svih velikih gradova u svetu, što više zelenih površina, razonode za mlade i atrakcija za turiste“, istakao je gradonačelnik.

Prema njegovim rečima, izgradnja gondole trebalo bi da počne u septembru ili oktobru naredne godine, dok će do kraja ove biti završen projekat parka Ušće, koji će u potpunosti biti posvećen deci i omladini.

Gradonačelnik je istakao da će u septembru sledeće godine početi rekonstrukcija tramvajskog mosta preko Save koji će postati pešački most sa još dve trake za drumski saobraćaj i dve trake za tramvaj, zelenim površinama i mestima za sedenje i relaksaciju.

On je naveo da Beograd želi da napravi najlepši most u ovom delu Evrope, naglasivši da su na tom projektu angažovane najbolje arhitekte iz SAD.

„Zamislite sliku modernog Beograda – u roku od tri godine šetaćete rekonstruisanom Knez Mihailovom ulicom, uži centar grada biće pešačka zona, od Kalemegdana idete gondolom do Tržnog centra Ušće i parka koji će biti potpuno drugačiji, a onda pešačkim mostom pređete na Savsku promenadu, od koje desno možete da idete do Ade Ciganlije, a levo do šetališta 25. maj“, objasnio je Mali svoju viziju Beograda na obe reke.

On je istakao da se svi ovi projekti rade uz podršku Vlade RS i premijera, te da će se finansirati iz budžeta grada, države i kreditnih linija EBRD-a.

„Grad ima novca za ove projekte, nešto smo uštedeli, nešto ćemo iskoristiti iz kreditnih linija Evropske banke za obnovu i razvoj, deo ćemo dobiti od vlade. Zajedno menjamo Beograd“, istakao je Mali.

Gradski arhitekta Milutin Folić ističe da je rekonstrukcijom železničkog mosta kod autobuske stanice predviđeno da most dobije poseban deo za pešački i biciklistički saobraćaj sa zelenim površinama, klupama za sedenje.

„Primer nečeg sličnog je čuveni High Line park u Njujorku, nekada železnička pruga, sada pretvorena u šetalište, koja je danas možda najveća atrakcija u tom gradu“, rekao je Folić i naglasio da je u planu i rekonstrukcija Starog železničkog mosta u pešački i biciklistički most koji će ponuditi razne sadržaje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.