Srbija

31.08.2022. 13:01

SBB

Autor: Nova Ekonomija

Mentorstvo nam je usađeno od početka

Foto: Ana Ivanović, direktor sektora za IT podršku u SBB

Srbija

31.08.2022. 13:01

Jako je važno da kad u kompaniju dođe mlad i pametan čovek, može da napreduje. To u SBB nije prazna priča.

Ana Ivanović, direktor sektora za IT podršku u SBB

Imenjakinja poznate teniserke i direktor sektora za IT podršku u SBB-u, „igra“ u ovoj kompaniji skoro 20 godina. U  SBB-u je maltene od otvaranja kancelarije u Kragujevcu, njenom rodnom gradu. Ana danas rukovodi malim timom za internu IT podršku koji čini petnaestak ljudi. Oni daju podršku za rad poslovno-informacionih sistema, kako u smislu aplikacija, tako i opreme. Ivanović je u SBB-u na početku vodila  korisničku podršku u Kragujevcu, nakon čega je vodila kontakt centar u Beogradu i korisničke servise na području Beograda. Korisničko iskustvo je fokus kompanije jer je centar svega korisnik, kaže ona. 

Prve godina poslovanja SBB-a preklopile su sa dolaskom italijanskog Fijata u kragujevačku Zastavu. Fijat je danas pred zatvaranjem, dok SBB ima više od 1.800 zaposlenih i najavljuje ulaganja u infrastrukturu od 240 miliona evra u naredne tri godine. 

„Mi smo krenuli pre Fijata. Pitanje srca i vizije je bilo drugačije. Fijat je tad već bio korporacija. SBB kad se osnivao nije bio korporacija, a nije ni sada 100%,  iako imamo korporativni koncept. I  dalje ima ličnog u međuljudskim odnosima i poslovanju, što je velika vrednost SBB-a“, ocenjuje ona. 

Dugo ste u SBB. Kako kroz 20 godina rada kompanije sagledavate promene u tehnologiji, dešavanja  na srpskom i međunarodnom tržištu?

To je kratak ubrzani film. SBB je od osnivanja donosio tehnološke inovacije na ovo područje i drži nas u korak sa promenama u svetu. Prisutni smo kod svakog korisnika sa onim što je najnovije. SBB, kao članica United Grupe, lider je u donošenju novina na ovo tržište, uz ogromnu ulogu United Cloud-a kao razvojnog centa. Nažalost, tehnološke promene koje smo doneli brže su od društvenog razvoja na ovom podneblju. 

Šta je dosadašnji najveći uspeh kompanije?

Najveći uspeh je što dugi niz godina našim korisnicima donosimo najnoviju tehnologiju, bez obzira na tip korisnika. 

Kad je bilo najteže? Da li je kovid bio posebni izazov u poslovanju? 

Sklona sam tome da ne pamtim teške periode, pamtim ono što je za nas bilo najbolje. Za mene su to uvek velike promene i inovacije, iako one fizički i operativno umeju da budu zahtevne. Nama kovid nije bio veliki izazov jer nam rad od kuće nije bio stran. Kovid je to odveo u – krajnost. Potreban je balans između rada od kuće i iz kancelarije, naročito zbog socijalnog aspekta. Naravno, lakše se uči kad smo svi zajedno. 

SBB ima potvrdu renomirane kompanije Ookla da ima najbrži internet. Da li je brz internet dovoljan uslov da imate zadovoljne korisnike?   

 Nije, to nije presudno. Jeste potreban uslov da bismo pružali vrhunske servise korisnicima i ta nagrada to potvrđuje. Korisnik je centar zbivanja i našeg poslovanja. Stalno radimo merenja zadovoljstva korisnika, učestvovali smo kao tim i u formiranju alata. Pozitivna su korisnička iskustva, ali i primedbe korisnika su korisne jer to gledamo kao priliku za unapređenje a ne kao nešto negativno. 

Imate reputaciju uspešnog mentora u kompaniji koji je radio sa velikim brojem mladih talenata. Šta naročito vrednujete kod budućih kolega i na osnovu kojih kriterijuma vršite selekciju? 

To je pitanje od milion dolara, ne bih otkrivala šta je meni ključ za selekciju. Moj moto, i u poslu i životu, jeste da skupljam oko sebe bolje i pametnije. Cela priča oko mentorstva, bilo ono formalno ili neformalno, meni je usađena od jednog od osnivača SBB, koji nam je davno rekao da nas menadžere niko neće ocenjivati samo po sopstvenoj produktivnosti već koliko formiramo kadra koji može da napreduje i ide dalje.

Kažu kolege da vi iza sebe imate 100 ljudi koje ste izveli na put? 

Ne znam, ne brojim ih. Važno je da napreduju, oni su nama oslonac, naročito ovi koji su otišli u United Grupu. 

 Vidite li razlike između generacija koje dolaze? 

Generacije su iz godine u godinu sve bolje. Ne znam zašto se kompanije žale, možda je to stvar odabira. Deca su sve pametnija. Trudim se da oni koji ulaze u SBB budu široko obrazovani i da imaju usvojene neke tradicionalne vrednosti. Sigurno moj pogled na život nije isti kao njihov. 

Kako regrutujete nove kolege?

Najčešće imamo otvorene konkurse. Mi kao sektor, težimo fakultetima kao što su elektrotehnički i matematički. 

Ali, obe vrste kadrova su deficitarne u Srbiji. Da li vas to plaši?

Iz moje perspektive, to nije rizik, ali to je pitanje i selekcije. Moja ciljna grupa su ljudi koji žele da uče i da rade. 

Kakva je struktura zaposlenih u vašem timu?

Delom su mlađi, delom je iskusnija ekipa koja je stalno tu. Moja ideja je da gradimo kadar koji počne kod nas, stiče vremenom neko znanje i upoznaje sve segmente poslovanja. Oni ne rade sve, ali upoznaju sve procese koji se dešavaju, da bi znali šta mi kao SBB proizvodimo. U jednom trenutku oni preuzmu stav da je korisnik centar svega, i to je momenat kad mogu da idu napred. Jako je važno da neko ko dođe mlad i pametan, može da napreduje. To u SBB nije prazna priča. Važno je i iz moje lične perspektive i iz perspektive kompanije. Ne vidim u poslu važniju stvar nego da neko u firmu dođe mlad, raste i razvija se uz vas, pa vas i prevaziđe.

Imate li odgovor na sva pitanja mladih kolega?

Ne. Ali, važno je da postoji „ne znam“, i da to nije sramota. 

Šta ste od njih naučili?

Naučila sam da postoji nešto što je važno, a to je strpljenje. Da sa njima morate da budete strpljivi. Što se tiče znanja, mnogo sam od njih naučila i učim i dalje. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.