Srbija

23.07.2018. 14:18

Tanjug

Autor: AIESEC zove

Mihajlović: Koridor 11 dobija novo ime, a završetak pruge Bar – Beograd 2021.

Koridor 11 će menjati svoj naziv a država će najverovatnije na jesen zamoliti građane i institucije u Srbiji da kumuju novom imenu ovom putnom pravcu....

Srbija

23.07.2018. 14:18

Koridor 11 će menjati svoj naziv a država će najverovatnije na jesen zamoliti građane i institucije u Srbiji da kumuju novom imenu ovom putnom pravcu.

Šteta je da se Koridor 11 tako zove, nekako je bezveze, bar smo mi tako smatrali u Srbiji i mi ćemo u narednom periodu, verovatno na jesen se oglasiti i zamoliti građane i institucije da nam pomognu da taj koridor nazovemo zaista pravim imenom – rekla je za Tanjug ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ministarka je nakon današnjeg bilateralnog susreta sa crnogorskim kolegom ministrom saobraćaja i pomorstva Crne Gore, Osmanom Nurkovićem u Podgorici rekla da Koridor 11, koji prolazi kroz centralnu Srbiju, možda najvažniji koridor za našu zemlju i istakla da i Crna Gora pridaje jednaku važnost ovoj deonici koja će, kaže, služiti da se dve zemlje i region bolje povežu.

Sledeće godine počinju radovi na rekonstrukciji pruge Beograd – Bar, na šta se čekalo 30 godina, a najrealniji rok za završetak ovih radova je 2021. godina, poručila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Mihajlovićeva je, nakon bilateralnog sastanaka u Podgorici sa ministrom saobraćaja i pomorstva Crne Gore, Osmanom Nurkovićem, potpisala i Memorandum o razumevanju i saradnji na realizaciji infrastrukturnih projekata između Srbije i Crne Gore.

Nakon svečanog potpisivanja Memoranduma, Mihajlovićeva i njen crnogorski kolega istakli su značaj daljeg regionalnog povezivanja kroz postojeće, ali i nove projekte.

Potpredsednica Vlade je rekla da je Srbija posle više od 30 godina rekonstruisala prvu deonicu barske pruge, od Resnika do Valjeva, u dužini od 77,6 kilometara, a da se ove godine radi projektna dokumentacija za nastavak rekonstrukcije, na deonicama od Valjeva do granice sa Crnom Gorom.

 -Sledeće godine mora da počne rekonstrukcija, ali pošto se završi projektno-tehnička dokumentacija. Ima tu dosta problema vezanih za tunele i slično, zato to traje cele ove godine, i zato sam rekla da je rok 2021. najrealniji – kaže ministarka.

Ona je rekla da je važno da se, uz obnovu pruge, radi i na otklanjanju takozvanih nefizičkih barijera, između ostalog kroz uspostavljanje zajedničkih graničnih prelaza, koji će biti izgrađen u Bijelom Polju i napomenula da je nedopustivo da teretni vozovi stoje osam i više sati na graničnom prelazu sa Crnom Gorom.

Na pitanje novinara da li je Srbija zainteresovana za učešće u privatizaciji Luke Bar, ona je objasnila da Srbija ima kopnene luke koje razvija za šta postoji program vlade, ali je istakla i važnost Luke Bar i izlaska Srbije na more.

– Od velikog nam je značaja Luka Bar. Nismo, bez obzira što je bilo razgovora ranije o privatizaciji Luke Bar, intenzivirali te razgovore. Za sada smo se više fokusirali na železnicu i puteve, a videćemo u vremenu ispred nas kako će i sama Crna Gora dalje razvijati tu luku – rekla je Mihajlovićeva.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.