
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Vesić je prvi koji je preuzeo političku odgovornost za tragediju u kojoj je stradalo 14 osoba, a troje teško povređeno

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je večeras da će sutra ujutro podneti ostavku i da će obavljati funkciju u tehničkom mandatu sve dok Skupština Srbije ne usvoji njegov odlazak iz Vlade.
„Ostavku sam ponudio istog dana premijeru i predsedniku kada se dogodila nesreća. Ostavku podnosim kao odgovoran čovek jer želim da pokažem da postoji moralna odgovornost u resoru koji vodim. Ne osećam krivicu jer Ministarstvo nije moglo nijednim svojim aktom da utiče na projekat, kvalitet i nadzor radova na stanici u Novom Sadu“, rekao je Vesić na vanrednoj konferenciji za novinare u Beogradu.
Pre tri dana na železničkoj stanici u Novom Sadu obrušila se nadstrešnica rekonstruisane železničke stanice i usmrtila 14 osoba, među kojima je bilo i dece. U teškom stanju se nalazi još troje povređenih.
Ministar kaže da nije mogao da utiče ni na ishod radova ovog projekta, a upitao je da li je Infrastruktura železnice Srbije održavala objekat kako je trebalo. Ova kompanija je i dala nalog Saobraćajnom institutu CIP za rekonstrukciju. CIP je bio i podizvođač radova na rekonstrukciji.
Ministar je ponovio da nadstrešnica nije bila predmet „konstruktivne rekonstrukcije“ prema dokumentima.
Izvođači su prema rečima ministra bili China Railway International Co. Ltd i China Communications Construction Company Ltd.
Posao nadzora nad realizacijom rekonstrukcije pruge dobile su kompanije Utiber i Isis, investitor je Infrastruktura železnice Srbije, a finansijer Ministarstvo građevinarstva.
Ministar Vesić je u petak nakon tragedije tvrdio da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije, što su demantovali mnogi snimci i fotografije na društvenim mrežama. Dokumenta koja su povezana sa projektom rekonstrukcije su u nekoliko sati nakon nesreće nestala iz baze podataka građevinara CEOP, a nadležna institucija, Agencija za privredne registre, nikada nije odgovorila na upit novinara šta se sa projektnom dokumentacijom desilo.
Što se tiče dokaza u istrazi koja je u međuvremenu pokrenuta, prema rečima ministra policije oni su „na sigurnom“. Politički vrh Srbije je odmah nakon nesreće i najavio da će tražiti političku i krivičnu odgovornost odgovornih za prvu tragediju ove razmere u Srbiji, kojoj su uzrok infrastrukturni radovi na nekoj javnoj građevini.
Goran Vesić je do 2013. godine bio funkcioner Demokratske stranke, a potom je prešao u Srpsku naprednu stranku. Od 2014. godine je bio zamenik gradonačelnika Beograda, u 2022. je bio i ministar građevinarstva da bi potom nakon prošlogodišnjih izbora, u maju ove godine ponovo preuzeo istu funkciju.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
I gde je sada ta ostavka ? Proslo je jutro i podne.