Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Tatjana Matić saopštila je da će to ministarstvo dosledno štititi korisnike usluga mobilnih operatora od nepravičnih i protivzakonitih penala za prevremeni raskid ugovora, ali da je potrebno da u takvim slučajevima i operatorima bude nadoknađena eventualna šteta.
Kako je saopšteno, Matić je podsetila da je to ministarstvo donelo Rešenje kojim se ukida praksa prema kojoj su operatori mobilne telefonije tražili od svojih korisnika u slučajevima prevremenog raskida ugovora da plate sve mesečne pretplate koje su preostale do isteka ugovora.
„Ovakva postupanja su u suprotnosti sa postojećim zakonima u Srbiji, kao što su Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima, kao i sa evropskom praksom, te je prema tome intervencija ministarstva bila neophodna. Međutim, nastojaćemo da dodatno utvrdimo prava i obaveze i korisnika i operatora u novom Zakonu o elektronskim komunikacijama koji treba da bude usvojen na jesen“, najavila je Matić.
Matić je potvrdila da će biti definisani jasni modeli zaštite obe strane, koji bi, između ostalog, omogućili korisnicima da u slučaju da žele da prekinu ugovornu obavezu, izaberu način nadoknade štete operatoru u vidu isplate iznosa pune maloprodajne cene terminalne opreme (telefona i drugih uređaja) ukoliko je dobijena uz ugovor, ili isplate razlike u pretplatama koje su iskorišćene a koje su dobijene pod povoljnijim uslovima uz potpisivanje ugovora.