Putni Koridor 10 kroz Srbiju biće završen do kraja 2016, kaže državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica.
„Za nepune dve godine treba da imamo kompletan autoput na Koridoru 10 i tako ćemo postati deo jedinstvene mreže EU“, istakao je Poledica na otvaranju konferencije „Transport i logistika Jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona – TIL 2015“.
On je precizirao da se trenutno izvode radovi na oko 150 kilometara autoputa na Koridoru 10, prema makedonskoj i bugarskoj granici, s obzirom da na tim deonicama još nije izgrađen pun profila autoputa.
Evropski putni koridori moraju da imaju najmanje po tri trake odnosno ukupno šest traka.
Poledica je podsetio da je pre oko dve godine otvoren most preko Dunava Vidin – Kalafat na Koridoru 4, koji je spojio Bugarsku i Rumuniju. „Prve godine imali su na mostu pola miliona vozila. Oko 250.000 teških kamiona godišnje prolazali tim mostom, a mostarina je 37 evra“, naveo je Poledica.
On je govoreći o regionalnim projektima kazao da će Crna Gora uskoro početi da gradi prvu deonicu od 40 kilometara autoputa od Bara do granice sa Srbijom, u saradnji sa kineskim partnerima. Kako je kazao, izgradnja ukupno 160 kilometara autoputa na tom pravcu, na teškom terenu, koštaće oko dve milijarde evra.
Poledica je učesnicima konferencije poručio da transport puno utiče na kvalitet života ljudi i razvoj privrede, kao i da su transport i infrastrukturni projekti ključni za saradnju u regionu. On je ocenio da su transport i infrastruktura ključni pokretači privrednog razvoja i će ti projekti doprineti privlačenju investicija i smanjenju nezaposlenosti.
Kada je reč o Dunavskoj strategiji, Poledica je podsetio da dunavski region obuhvata 14 evropskih zemalja, od kojih je devet zemalja u sastavu EU, a ostalih pet još ne. On je istakao značaj Dunavske strategije za razvoj regiona dodajući da ovaj regiona nema izgrađen nijedan moderan terminal za multimodalni saobraćaj, dok ih na primer samo Nemačka ima oko 50.
Konferencija „Transport i logistika Jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona – TIL 2015“ se organizuje pod pokroviteljstvom Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Zasto je od tolikog broja novinara drzavna bezbednost likvidirala bas Curuviju ?. Nacin na koji je ustreljen jasno govori da su motrili na njega. Zasto?.