Srbija

19.08.2025. 10:35

Forbs

Autor: Beta, Nova ekonomija

Ministarstvo odbilo zahtev Železnice za popravku ispucalih greda – probali da dobiju dozvolu bez potrebnih papira

Radovi na malterisanju napuklog stuba na železničkoj stanici Prokop

Malterisanje ispucalih stubova na stanici Prokop. Direktor Železnice tvrdi da je stanica bezbedna, Foto: Edin Drljo

Srbija

19.08.2025. 10:35

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture odbacilo je zahtev Infrastrukture železnice Srbije za odobrenje za izvođenje radova na rekonstrukciji peronskih greda na železničkoj stanici Beograd centar.

Zahtev je odbačen kao nepotpun, odnosno Ministarstvo je utvrdilo da nisu ispunjeni formalni uslovi, pise Forbs, a prenosi Beta.

„U spisku parcela zahteva, i u okviru tehničke dokumentacije koja je sastavni deo zahteva za izdavanje odobrenja za izvođenje radova, nije potrebno navoditi sve katastarske parcele kompleksa železničke stanice. Potrebno je navesti katastarske parcele na kojima se nalazi objekat“, navodi se u obrazloženju.

Takođe, Ministarstvo je ukazalo i da je potrebno priložiti izvod iz arhivskog projekta sa referisanjem na taj projekat.

Prema objavljenom rešenju, Infrastruktura može u roku od 30 dana da podnese usaglašeni zahtev i otkloni sve nedostatke. U tom slučaju ne dostavlja dokumentaciju koja je već podneta, niti plaća administrativne takse.

Krajem maja Infrastruktura železnice je dobila lokacijske uslove za rekonstrukciju peronskih greda na železničkoj stanici „Beograd centar“ – Prokop.

Na gredama su se, kako se navodi u dokumentu, na sredinama raspona u donjoj zoni pojavile prsline i neophodno je da je one ojačaju.

Infrastruktura železnice Srbije je potom saopštila da se radi o gredama izgrađenim pre tri decenije.

„Planirani radovi na ojačanju peronskih greda u Prokopu odnose se na grede koje su izgrađene 1997. godine“, navedeno je.

Iz tog preduzeća su naveli da je železnička stanica Beograd centar bezbedna za korišćenje i nesmetano funkcionisanje železničkog saobraćaja.

Krajem jula oglašen je i tender za te radove, odnosno za ojačanje peronskih greda, a procenjena vrednost radova nije navedena u oglasu.

Iz Infrastrukture ranije je navedeno da će radovi koštati 28 miliona dinara, a taj tender je još uvek u toku.

Prema tenderskoj dokumentaciji, predloženo je da se ispod greda u sredinama raspona izvedu novi stubovi.

Pre nekoliko dana Infrastruktura je postavila uređaje da mere da li se i koliko pomera noseća ploča na Prokopu za koji inače tvrde da je siguran i odbijaju da ga zatvore za saobraćaj, iako su pojedini nezavisni inženjeri pozivali da se to uradi radi bezbednosti svih putnika i radnika u zgradama podignutim na ploči Prokopa.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(2)

  1. Ove sto sada izvode radove sve popisati ko je i sta radio da posle ne bude nisam ja ako se desi neka nesreća.

Ostavite odgovor na Erwin Kantomija Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.