Nacionalne avio-kompanije Montenegro Airlines i Air Serbia počele su da primenjuju letos potpisani „code share“ ugovor, čime je crnogorska kompanija počela da leti ka tridesetak novih destinacija, uključujući i let ka SAD.
Crnogorska avio-kompanija došla je u situaciju da putnicima prodaje „svoja“ sedišta u avionima AS koji lete na ukupno 32 destinacije, a istovremeno je AS stavila svoju oznaku (YU) na letove MA iz Tivta i Podgorice za Beograd, odnosno Rim, na kojima prodaje deo sedišta u avionima MA.
„Code share“ sporazum potpisan je 18. avgusta, a deo javnosti ga je doživeo kao loš potez za MA, jer će svoj red letenja morati da prilagođava kretanju ukupno tri „vala“ aviona AS iz Beograda ka raznim destinacijama. Sa druge strane, vazduhoplovni i ekonomski stručnjaci slažu se u oceni da će MA iz ovog aranžmana imati mnogo više koristi nego AS, te da je on u postojećim uslovima za crnogorsku kompaniju, koja se nosi sa teškom finansijskom slikom i ogromnim dugovima od skoro 80 miliona evra, jedini put za preživljavanje, pišu Večernje novosti.
Ugovorom se obezbeđuje bolja pozicioniranost MA na velikom broju tržišta koja je Etihad već osvojio, bolji uslovi za saobraćaj koji je razvio ovaj sada svetski brend kao i bolje korišćenje svojih resursa… Ovo će nesumnjivo biti važan impuls kompletnoj crnogorskoj privredi, naročito turističkoj.