Deo bloka koji se nalazi u blizini Zelenog venca mogao bi da bude rekonstruisan, sa većim brojem komercijalnih sadržaja u budućnosti.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je rani javni uvid povodom izrada plana detaljne regulacije za deo bloka između Brankove ulice, Zelenog venca, ulica Kraljice Natalije i Jug Bogdanove.
Površina obuhvaćena planom iznosi oko 0,56 hektara.
Deo bloka je trenutno izgrađen objektima srednjeg do lošeg boniteta, u kojima su smešteni komercijalni i trgovački sadržaji (trgovina DM, prodajni lokali, McDonalds).
Oko objekata je u prethodnom periodu izgrađen čitav niz manjih objekata tipa kiosk, koji svojim izgledom „nisu primereni centralnoj gradskoj lokaciji“, piše u Planu.
Najveći deo lokacije namenjen je pešačkim komunikacijama i površinama. Platoi, stepenice i prolazi su, kako piše, „relativno lošeg boniteta“ i neophodno ih rekonstruisati, poboljšati njihovu bezbednost i vizuelni i estetski izgled. Plan se radi sa ciljem da se podigne nivo atraktivnosti područja, uklone „neadekvatni sadržaji neprimereni centralnoj gradskoj lokaciji“, unapredi organizacija prostora, posebno u delu javnih saobraćajnih i pešačkih površina.
Saobraćajne površine i komercijalni sadržaji
Prema planiranom rešenju predviđeno je 3.800 m2 komercijalnih sadržaja (postojeći kapacitet komercijalnih sadržaja je 1.200 metara kvadratnih).
Predlaže se da maksimalna spratnost novih objekata bude do P+2 (prizemlje i dva sprata).
„Dogradnju i rekonstrukciju postojećih ili izgradnju novih objekata, treba planirati u skladu sa statičkim mogućnostima objekat, pozicijom i dimenzijama pešačkih komunikacija“, piše u Planu.
Sve ulice koje su obuhvaćene ovim planom i koje su od značaja za pristup području zadržaće se u postojećem stanju, a kako piše u Planu, neće biti promena u geometrijskim karakteristikama i elementima poprečnog profila.
S obzirom na atraktivnost sadržaja, intenzitet pešačkih kretanja će i na dalje biti veoma veliki, pa je sa tim u vezi planirano zadržavanje svih postojećih pešačkih površina, prolaza i komunikacija kako bi se ostvarila što veća prohodnost i dostupnost sadržajima.
U planu piše da će autobuski podsistem ostati dominantan u sistemu javnog prevoza putnika za dostupnost ovog prostora.
Parkiranje vozila će se obavljati na definisanim parking površinama u okviru restriktivnog zonskog režima parkiranja, i na vanuličnim kapacitetima u okviru gravitacione zone prostora.
Rani javni uvid obavljaće se do 6. decembra.