Prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600 odsto više novca u odnosu na 2020. godine, pokazuje godišnji izveštaj Startup Genome, prenosi Netokracija.
To znači da je u 2021. investirano čak 135 miliona dolara u domaći startap ekosistem, a analiza američkih istraživača ukazuje da jedomaći tehnološki sektor premašio 1,7 milijardi dolara prihoda od izvoza u 2021. godini.
Podaci iz Startup Genome istraživanja, sa druge strane, ukazuju na to da je prosečna plata domaćih developera na godišnjem nivou dva puta niža od svetskog proseka.
U Srbiji, ona iznosi 23.000 dolara godišnje, dok se na svetskom nivou kreće i do 46.000 dolara.
Iako su, prema izveštaju, ekosistemi Beograda i Novog Sada i dalje su u takozvanoj fazi aktivacije, njihova vrednost je u periodu od godinu dana porasla sa 502 na 677 miliona dolara.
Najvažnija investicija u 2021. bila je akvizicija Nordeusa od strane globalne kompanije Take-Two Interactive, za 378 miliona dolara.
Najsnažnije grane domaćeg ekosistema i dalje gejming i blokčejn
Srpski razvojni timovi, od kojih je većina sa sedištem u Beogradu i Novom Sadu, plasirali su 35 video igara u 2021.
U okviru industrije zaposleno je više od 2.200 ljudi (od kojih trećinu čine žene) a 2021. godine ostvareno je oko 200 miliona evra (218 miliona dolara), 80 miliona evra (87 miliona dolara) više nego 2020.
Srbija je na samom vrhu destinacija za istraživanje i razvoj proizvoda zasnovanih na blokčejn tehnologiji. Domaća blokčejn inicijativa je nevladina organizacija posvećena promociji ove tehnologije, a zakon o digitalnoj imovini iz 2021. legalizovao je trgovinu i rudarenje kriptovaluta, te uveo obaveznu licencu, prenosi Netokracija.
Razvojna platforma „Ethereum Blockchain Tenderly“ prikupila je 58,6 miliona dolara u 2021. godini.
U srpskom IT sektoru zaposleno je više od 42.000 ljudi. Svake godine na 26 fakulteta i visokoškolskih ustanova diplomira preko 3.000 inženjera.
U srednjim školama u Srbiji postoji 44 predmeta informatičkog usmerenja, a programiranje je obavezan predmet za sve učenike starije od 11 godina.