Bankarski sektor je u odnosu na isti period prethodne godine povećao prihod po osnovu naknada i provizija, pre svega u vezi s pružanjem platnih usluga, saopštila je Narodna banka Srbije.
NBS podseća da je Zakonom o platnim uslugama predviđeno da pružalac platnih usluga ima obavezu da na jasan, razumljiv i transparentan način informiše korisnike platnih usluga o naknadama koje im naplaćuje za pružene usluge.
„Uprkos tome što je način privlačenja odnosno zadržavanja klijenata u domenu poslovne politike banke, sa aspekta očuvanja finansijske stabilnosti, koristimo priliku da ukažemo na to da ponekad naizgled kratkoročna dobit može da se odrazi negativno na poslovanje banke u vidu dugoročnog smanjenja baze klijenata banaka“, upozorava NBS.
Narodna banka Srbije određenim regulatornim aktivnostima nastoji da poveća mobilnost klijenata kako bi klijenti mogli da vrlo lako pređu u drugu banku, navodi se u saopštenju.
Korisnici mogu veoma jednostavno da promene banku, odlaskom u novu banku, od koje mogu da zahtevaju uslugu promene platnog računa, kao i uslugu refinansiranja svih obaveza u prethodnoj banci, upozorava NBS.
Nova banka u kojoj otvaraju račun dužna je da preduzme sve aktivnosti koje su potrebne da se zatvori račun i izmire sve obaveze u staroj banci.
„I u narednom periodu Narodna banka Srbije će, u skladu sa nadležnostima, nastaviti da pojednostavljuje promenu banke, odnosno da podstiče i promoviše mobilnost klijenata“.
Narodna banka Srbije očekuje od banaka u Srbiji da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata, kao i da ocene opravdanost povećanja cena određenih naknada i usluga.
Narodna banka Srbije neće dozvoliti da se na bilo koji način naruši postignuta finansijska stabilnost i ugrozi sistem štednje u našoj zemlji.