Vesti iz zemlje

02.08.2022. 14:27

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

NBS sprema mere da zaštiti građane od bankarskih poskupljenja

Nova ekonomija/Paola Felix Meza

Narodna banka Srbije (NBS) radi na donošenju paketa mera i propisa kako bi zaštitila standard građana Srbije zbog odluke/najave pojedinih banaka da povećaju naknade za određene usluge povezane sa platnim računima. 

Podsećemo, banke su najavile povećanje naknada za različite usluge, uključujući pogrešno kucanje pina, održavanje računa, provizija za mobilno bankarstvo, podizanje čekova isl. 

Mere će biti usvojene na prvoj redovnoj sednici Izvršnog odbora Narodne banke Srbije, koja se održava 11. avgusta, piše u saopštenju NBS. 

„Narodna banka Srbije još jednom ponavlja da od banaka u Srbiji očekuje da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, zasnovanu na principima zdrave konkurencije, koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata“, navodi se. 

Bankarske usluge poskupeće i do 80 odsto

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“  rekao je za RTS da „nove naknade nemaju nikakvog smisla, da je želja za dodatnim profitom u ovom slučaju potpuno neopravdana, s obzirom na to da su banke već izuzetno profitabilne firme“.

Velika novina je i da će se vršiti naplata pogrešno ukucanog pin koda na bankomatu, navodi RTS.

Pogrešno ukucan PIN prilikom podizanja gotovine mogao bi da košta oko 100 dinara, prema cenovnicima pojedinih banaka, prenose mediji. 

„Mi sve više radimo posao banke  – podizanje novca na bankomatu, ukucavanje pin koda. Dakle, mi menjamo šalterskog službenika faktički sve više radimo posao banke, a banka nas sve više zbog toga kažnjava ako mi pogrešimo radeći posao banke što postaje onako prilično apsurdno“, ističe Gavrilović.

U slučaju gubitka kartice, ukoliko je na računu iznos do 3.000 dinara, troškove snosi klijent. Za veće iznose troškove će snositi banka ukoliko se dokaže da klijent nije zloupotrebio karticu ili bio „vidljivo nemaran“. 

Gavrilović smatra da je problem nedostatak regulative i nedostatak kontrole od strane NBS koja ni na koji način ne pokušava da ograniči ovakvo ponašanje banaka. 

NBS O POVEĆANJU NAKNADA: KLIJENTI LAKO MOGU DA PROMENE BANKU

Održavanje računa, provizije za mobilno i elektronsko bankarstvo, podizanje čekova i druge usluge banaka, od avgusta će građani, sudeći prema najavama banaka, plaćati skuplje, pisao je list Nova.

Izdavanje serije čekova će, umesto 200, koštati 300 dinara, dok će održavanje računa poskupeti za oko 80 odsto. Pojedine banke su već najavile poskupljenje ove usluge sa 250 na 500 dinara. 

Izdavanje kartice po hitnom postupku koštaće 400 dinara, iako je do sada bilo besplatno, dok će isporuka kartice na kućnu adresu poskupeti sa 50 na 800 dinara, pisala je Nova.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.