Vesti iz zemlje

05.02.2018. 09:29

Autor: Nova Ekonomija

Ne da(vi)mo Beograd: Suprostavićemo se oštro mahinacijama sa trasom metroa

Povodom izjava gradonačelnika Siniše Malog o početku izgradnje prve linije metroa, inicijativa Ne davimo Beograd obaveštava javnost da će se oštro suprotstaviti mahinacijama sa trasom metroa. Naime, umesto da metro bude rešenje za najveći broj građana Beograda, Siniša Mali najavljuje promenu prioriteta u izgradnji prve linije metroa i umesto trase Zemun-Ustanička, prioritet da trasi od praznog Makiškog polja do prazne Ade Huje, a preko budućeg „Beograda na vodi“!

Oni navode, da će ovakvi planovi imati ogromne štetne posledice po finansije i budućnost grada. Metro mora biti rešenje za prevoz velikog broja građana i građanki Beograda, a ne način da se javnim sredstvima obezbedi veća zarada podobnim investitorima koji treba da grade na njegovim početnim stanicama. Ove tri tačke, Makiško Polje, Ada Huja i Beograd na vodi, danas nisu povezane metroom, ali ih povezuju druge karakteristike – u ovim zonama ne živi niko, a sve tri predstavljaju mesta očiglednog ugrožavanja javnog interesa i uzurpacije javnog dobra zarad dilova sa ortacima bliskim vlasti.  

Inicijativa Ne davimo Beograd je reagovala već na prvom koraku i u oktobru 2017. godine, pri ranom javnom uvidu u Izmene i dopune regionalnog prostornog plana administrativnog područja grada Beograda podnela primedbe koje je u formi peticije potpisalo skoro 700 građana. Istovremeno je i stručna javnost jasno je rekla da se mahinacije sa trasama metroa vrše na štetu građana i javnog interesa, navodi se u saopštenju. 

Neizgrađeni metro ne sme biti izgovor ni za loš javni prevoz. 

„Naš plan pokazuje da je uvođenjem 3 brze linije autobusa, 3 brze linije tramvaja i 3 linije BG voza moguće skratiti vreme putovanja od kuće do posla na najviše 30 minuta. Kroz bolju organizaciju trasa javnog prevoza, koristeći postojeću infrastrukturu BG voza, širenjem mreže žutih linija, kvalitet života može biti unapređen za skoro 50% Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Sa ovim planom kao delom izbornog programa izlazimo i na izbore 4. marta“, naveli su članovi Inicijative i dodali: 

„Ulaskom u Gradsku skupštinu sprečićemo dalje manipulacije sa trasama metroa, kao i druge uzurpacije javnih sredstava i nakaradno planiranje grada za potrebe investitora bliskih vlasti“, kažu iz Ne da(vi)mo Beograd.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.