Intervju: Mate Štetić, generalni direktor strateškog poslovnog područja kafa u Atlantic Grupi
1. Kako se pandemija odrazila na poslovanje Atlantic Grupe u 2020. i poslovni segment kafe? Da li ste imali problema sa nabavkom sirovina?
Atlantic Grupa svojom dobrom organizacijom poslovanja, uz finansijsku stabilnost, za sada prilično dobro odoleva svim izazovima pandemije i bez većih oscilacija uspeva da na svim tržištima, odgovornim ponašanjem, obezbedi redovnu proizvodnju i odgovori na potrebe svojih potrošača. To objektivno pokazuju i polugodišnji poslovni rezultati koji u odnosu na isti period prošle godine, beleže pad od svega 0,9 odsto i pored svih restrikcija, pogotovo u Horeca kanalu. Kafa se i dalje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u Atlanticovom portfoliju i zahvaljujući efikasnom radu tima i svih naših službi podrške, u svakom momentu smo imali dovoljno sirovina i potrebne zalihe da i u slučaju eventualnih poremećaja na tržištu možemo da održimo redovan lanac snabdevanja i stabilno poslovanje kompanije.
2. Strateški prioritet kompanije je jačanje vodeće pozicije u segmentu kafe. Na koji način planirate da podmladite segment sveže mlevene kafe i pojačate potrošnju van domaćinstava?
Domaća, sveže mlevene kafa je klasika koja nikad ne izlazi iz mode i odoleva vremenu i promenama kroz koje naša regija prolazi. Međutim, pred nama kao liderima ove kategorije, uvek stoji izazov kako da ova tradicionalna kategorija ostane verna svojim vrednostima, a istovremeno prati životni stil savremenog potrošača. U tom nastojanju da istaknemo njenu jedinstvenost, uspeli smo da kod potrošača podignemo njenu percepciju kao najkvalitetnije i „čiste“ kafe. A u komunikaciji mi kažemo da je za prave stvari potrebno vreme, a šoljica prave kafe predstavlja najbolji razlog da deo vremena posvetimo sebi i uživamo sa svojim najbližima.
Takođe, želimo da svojom kreativnošću diktiramo trendove i svojim potrošačima ponudimo nove koncepte. Primer je sada već etablirana Black&Easy tradicionalna kafa, koja se sprema na praktičan način uz mogućnost da svoju omiljenu kafu pijete bilo gde, pa i van kuće… Kao odgovor na savremeni način života, izgradili smo i naš moderan Barcaffè&Go koncept sa vrhunskim kvalitetom Barcaffè espressa, koji predstavlja popularan segment konzumacije u pokretu u okviru koga godišnje prodajemo preko 15 miliona napitaka.
3. Kakva je budućnost toliko tipične rečenice za ovaj region: „Ajmo na kafu“ ili „Ajmo na kavu“, u zavisnosti u kojoj državi bivše Jugoslavije se zateknete?
Tradicionalna kafa je i dalje najzastupljenija u regionu, iako je primetno da potrošači sve više prate savremene trendove na koje mi uspešno odgovaramo i kroz ostale brendove koje imamo u svom porfoliju instant i espresso kafe. Ukusi su različiti, ali ono što je sigurno je da kafa oduvek zauzima posebno mesto u svim zemljama u regionu, tako da će poziv na kafu uvek imati posebno značenje.
U Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji i dalje dominira sveže mlevena kafa i na tim tržištima zastupljeni smo sa Bonito i Grand kafom, koja je sa preko 50 odsto učešća, kafa broj jedan na domaćem tržitu. U zapadnom delu regiona naš brend Barcaffè, koji se proizvodi u Sloveniji (Izola), ima čak 79 odsto vrednosnog učešća na tom tržištu, a na tržištu Hrvatske zauzima drugo mesto i iz godine u godinu konstantno raste. Barcaffè u espresso segmentu je sve više je zastupljen u Sloveniji i Hrvatskoj, ali i u Srbiji i ostatku regiona, što nam dodatno govori o novim navikama potrošača.
4. Analitičari su jedinstveni u ocenama da se efekti pandemije na privredu teško mogu predvideti. Na čemu je fokus planiranja do kraja godine? Planirate li nove investicije i nove kampanje?
Dok se sa jedne strane prilagođavamo okolnostima, sa druge ne odustajemo od svojih ambicioznih planova i ciljeva koje smo zacrtali. Ulažemo u podizanje kapaciteta i efikasnosti proizvodnje, a dodatno u saradnji sa našim partnerima, ulažemo u opremu i poboljšanje nivoa usluge espresso i „on the go“ kafe. Ulaganjem u različite segmente poslovanja i core brendove pružamo vrhunski kvalitet i nudimo inovativne proizvode, jer samo tako možemo da opravdamo lidersku poziciju koju imamo.