Srbija

18.03.2022. 15:08

Nova ekonomija, štampano izdanje

Autor: Nova Ekonomija

Nečista krv preko Netfliksa gleda se u 16 zemalja

Goran i Snežana, This and That produkcija

Srbija

18.03.2022. 15:08

Nečista krv: Greh predaka je samo jedan korak, i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa Netfliksom (Netflix) prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju domaćeg sadržaja, ocenili su za najnoviji broj Nove ekonomiju  Snežana van Hauvelingen i Goran Stanković, osnivači This and That produkcije. 

Njihov film Nečista krv: Greh predaka, u režiji Milutina Petrovića, prvi je domaći film koji se od januara našao u programskoj ponudi Netfliksa, vodećeg svetskog striming-servisa. Film je prodat u 16 zemalja, među kojima su zemlje regiona, centralno – istočne Evrope i vrlo značajno tržište – Turska. 

„Ne dobijamo informacije o gledanosti, možete samo da vidite kako se kotira film u zavisnosti u kojoj ste zemlji“, objašnjava Snežana. Naglašavaju da su za titlovanje filma na više jezika dobili podršku Ministarstva kulture, jer je to način da domaći sadržaj na Netfliksu lakše dođe do poljske, češke ili mađarske publike. 

„Prvi put je na Netfliksu uveden srpski titl i žanr Serbia. To je ogromna stvar za domaću kinematografiju. Nadamo se da će Netflix zainteresovati za još  domaćih sadržaja“, kaže ona.

U regionu, prvi sadržaj na Netfliksu je hrvatska serija Novine koja se bavi istraživačkom redakcijom koju preuzima magnat apsolutno nezainteresovan za novinare i  priče od javnog interesa. Da li je neobično da naš prvi sadržaj na ovoj striming platformi bude priča iz 19. veka, na arhaičnom vranjanskom dijalektu? 

Goran (na slici dole): Nažalost, u našem filmu ima mnogo više sličnosti sa sadašnjošću nego što bismo mi voleli. Dešava se u 19. veku ali vuče paralele sa današnjim patrijahalnim sistemom i položajem žena, kao i drugim odnosima i matricama u kojima smo i dalje zarobljeni. Netfliks je izabrao taj film jer govori o Balkanu, i na mnogo načina je internacionalni film koji odgovara toj platformi. U njemu se pojavljuju glumci iz Turske, Albanije, Nemačke, i govori se više jezika.

Goran Stanković, FOTO Dušan Đorđević, Nova ekonomija

Kakve su šanse da Netfliks ubuduće finansira neki domaći kinematografski projekat?

Goran: Važno je da se putem našeg filma pokaže interesovanje publike za sadržaje sa našeg podneblja. Netfliks (Netflix) strateški još uvek nema jasan plan kada dolazi u ovaj naš region kako bi proizvodio sadržaj. Naš film je jedan korak, i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa njima prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju.  

Najavljujete već neko vreme i politički triler Sablja, i to uz podršku međunarodnog programa   MIDPOINT TV Launch. Šta vam savetuju svetski stručnjaci koji rade za HBO, Netflix i druge globalne platforme, kako  za ekran upakovati ovaj osetljiv segment političke prošlosti čihe posledice i danas osećamo?

Goran: Upravo zbog toga što je to tako osetljiva tema (policijska akcija hapšenja odgovornih za ubistvo premijera Đinđića, prim novinara), odlučili smo da posvetimo tome dosta vremena. Radimo na scenariju više od dve godine. U konsultacijama sa mentorima čuli smo da stvari koje mi ovde podrazumevamo, njima se ne podrazumevaju i da je važan širi društveni kontekst. Njihovi saveti su nam pomogli da te naše junake napravimo od krvi i mesa. Mi smo davno odlučili da će se ta serija baviti životima fiktivnih junaka i  ljudima koji su bliži običnom svetu, nego svetu politike i političkih intriga. 

Kako gledate na hiperprodukciju serija i filmova u Srbiji?

Goran: Jedan ugao je da to ne može da bude loše jer mnogo ljudi iz naše branše radi. Kad gledamo van okvira Srbije, u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni proizvode do pet šest serija godišnje, a mi trenutno proizvodimo preko 30 serija godišnje. Taj ogroman broj serija i sadržaja, sa jedne strane nudi mnogo prilika i zapošljava puno ljudi. Loš aspekt te hiperprodukcije je što se sada koristi taj trenutak i svako ko ima načelnu ideju koja je nepotpuna i na nivou krokija, uspeo je da skicira nekakav scenario i jako brzo uđe u produkciju. Zato imate nedovršene scenarije, prve verzije scenarija koji se snimaju i to rezultira nekvalitetnim sadržajem koji neće izdržati test vremena. Da bi sadržaj bio kvalitetan, mora da ima razvoj koji traži svoje vreme. 

Nečista krv, filmovi dana, filmovi sa prevodom, filmovi online sa prevodom, filmovi, film toma

Koja je uloga države u toj hiperprodukciji, šta mislite o politici davanja subvencija za proizvodnju audiovizuelnih sadržaja?

Snežana van Hauvelingen, FOTO: Dušan Đorđević

Snežana (na slici) gore): Podsticaji koje država dodeljuje već nekoliko godina su veliki uspeh jer smo mi kao zemlja uspeli da se stavimo na mapu poželjnih lokacija za snimanje.Međutim, sad  kad je hiperpodukcija i veliki broj inostranih projekata koji se snimaju – postavlja se pitanje domaćeg filma i domaćeg umetničkog filma. Danas je mnogo teže snimiti domaći autorski film nego pre pet godina. To je upravo posledica hiperprodukcije i podsticaja za velike strane projekte, koji su dobro došli, ali treba izbalansirati.  

Cene su skočile,  budžeti za snimanje su duplo veći, a sredstva za filmove koji se finansiraju iz budžeta Filmskog centra Srbije, a onda i budžeta drugih zemalja i evropskih fondova – ti budžeti su isti. Mislim da treba veći fokus staviti na domaći film i autore, jer su malo u ovoj hiperprodukciji stavljeni na stranu. Dobro je što snimaju stranci kod nas,  da imamo investicije, ali prioritet je da se neguju naša kultura i umetnost, naši autori i domaće autentične priče. 

Žene iz Prve Kutine renoviraju dom kulture u kojem je pevao Toma
Reditelj Goran Nikolić: Patriota je svako ko je preživeo Kosovski boj

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.