Ceo svet promoviše prirodne terapije, prirodne tretmane koji sa najmanjim korišćenjem materijala daju najbolji efekat i sa terapijom koja bi bila u skladu sa proporcijama lica. Nažalost, ovde je hiperinflacija nedovoljno školovanih, nedovoljno estetski osvešćenih doktora sa jedne strane, sa druge strane jeftinih materijala i sa treće strane imamo medijski „napad“ da svi treba da privlače pažnju samo spolja
Činjenica da je cela dodela Gremi nagrada pala u senku kad je na scenu izašla Madona, ali ne zbog nastupa ili pesme već zbog izgleda promenjenog skoro do neprepoznatljivosti, skrenula je globalno pažnju na pitanje – da li je moguće zadržati večno lepotu i mladoliki izgled, ili je to uzaludan posao.
Dok su jedni govorili da svako, pa i Madona, ima pravo da sa svojim licem i telom radi šta želi i niko nema pravo da to komentariše, drugi smatraju da svetska zvezda kao što je Madona ima odgovornost i prema onima kojima je uzor, posebno mladim ljudima, jer im svojim delima šalje i poruku šta je poželjno ponašanje.
Ugrađivanje silikona, botoksa i estetske intervencije koje lice čine neprepoznatljivim, posebno su uzeli maha u Srbiji i to među mladim devojkama.
Umesto da se ulepšaju, one zapravo ostavljaju utisak kao da vape za pomoć. O tome šta su briga o sebi, nega i lep izgled, a šta je preterivanje koje ima koren u sasvim drugim problemima koje osoba želi da reši i da li je pravi lekar tu da kaže „ne“ umesto da ispunjava sve želje pacijenata, razgovarali smo sa Ioannom Batsialou, jednom od vodećih stručnjaka estetske medicine u Srbiji, sa višedecenijskim iskustvom i dovoljnim autoritetom i znanjem da sama odredi šta je kom pacijentu zaista potrebno, a šta ne treba raditi.
Zašto se u Srbiji sve više pojavljuju žene, i to čak vrlo mlade, koje žele da urade toliko estetskih zahvata da više ne liče na sebe?
To je neki trend koji mislim da postoji, nažalost, samo u Srbiji, a ne toliko u svetu. Ceo svet promoviše prirodne terapije, prirodne tretmane koji sa najmanjim korišćenjem materijala daju najbolji efekat i sa terapijom koja bi bila u skladu sa proporcijama lica.
Nažalost, ovde je hiperinflacija nedovoljno školovanih, nedovoljno estetski osvešćenih doktora sa jedne strane, sa druge strane jeftinih materijala i sa treće strane imamo medijski „napad“ da svi treba da privlače pažnju samo spolja. Sve je to dovelo do situacije da imamo lažne profile, fotošopirane slike, lažnu lepotu koja se nudi, tako da pacijenti žele nešto što njima ne bi stajalo.
To su mlađe generacije koje žele da izgledaju drugačije, dok žene preko 45 godina ipak traže da izgledaju prirodnije. A mlađim generacijama apsolutno ne treba toliko intervencija, nego se vode ogromnim marketinškim napadom sa raznih mreža, iz medija. Onda još i ne odaberu školovane doktore, dobre materijale i dolazi do greške.
Ako se ni ta greška ne ispravi pravilno, onda se tu još „dopunjava” da bi se pokrili nedostaci i posle dve-tri takve intervencije pacijenti izgledaju totalno neprepoznatljivo – velike usne, nabubrele jagodice. A zapravo je potreban balans između lica, tela, anatomije, duše. Misli se da je samo spoljašnja lepota bitna, a to nije tako.
Svi žele da izgledaju drugačije, rekli ste malopre, a zapravo svi izgledaju isto nakon zahvata. Kako to?
Da, zato što te zahvate rade isti doktori bez preteranog školovanja, pristaju da preteruju i rezultat je da im sve pacijentkinje izgledaju isto. Kao da imate jednog vajara koji samo ponavlja isti rad. Drugo, jeftini tretmani su problem, ljudi tu greše, koriste se nažalost jeftini materijali nepoznatog porekla.
Da li je to i u Evropi i svetu trend, ili takve stvari rade samo pojedine glumice i javne ličnosti? Madona je izazvala velike polemike jer je promenila lični opis. Neki je podržavaju, a neki kažu da je sama sebe time degradirala.
Nije u svetu tako. Većinom se promoviše prirodan izgled. Mislim da je Madona to ciljano uradila. Ona ima novca da ode gde hoće, ali kada recimo pada popularnost, traže se trikovi kojima će opet da bude u fokusu. Da li kroz neki skandal ili da se promeni lični opis, samo je opet bitno privući reflektore.
Madona je žena koja može da dobije najbolju moguću uslugu. Mislim da je to bio neki marketinški trik, nekad je i negativna reklama dobra reklama. To što ceo svet sada priča o njoj i to je marketing.
Nemoguće je da ona ne zna kod kog doktora i u koju kliniku da ode. Doduše, ima i promašaja. Postoje ljudi koji su prosto promašili, iz želje da naprave nešto originalno.
Te osobe su promašile i preterale, a obično su kasno krenule. Recimo poznati glumac Miki Rurk, kasno je krenuo. Ne kreće se sa takvim intervencijama u 60-70 godina, kad su već istrošene duboke masne naslage, kad je koža izgubila tonus. Ljudi koji se bave sobom treba da krenu na vreme, od 35 godina recimo, da nikad ne dođe do problema.
Promašaji mogu da se dese kad se neko seti u kasnim godinama da radi nešto radikalno i to više zahvata odjednom. Glumci nekad svesno preteruju jer se spremaju za filmove, serije, mogu i da izgube ili dodaju 30-40 kilograma, zavisno od uloge. Zato oni nisu pravi reper niti pokazatelj estetske medicine, nego je to običan narod. A obični ljudi žele da izgledaju što prirodnije. Osim kod nas, gde vlada mišljenje da se tako privlači pažnja. Treba se zapitati koju vrstu pažnje želite da privučete i šta želite od svog izgleda.
Mlađim generacijama apsolutno ne treba toliko intervencija, nego se vode ogromnim marketinškim napadom sa raznih mreža, iz medija. Onda još i ne odaberu školovane doktore, dobre materijale i dolazi do greške
Ima tumačenja da je unutrašnje nezadovoljstvo glavni uzrok težnje da se ostane večno mlad. Šta vi mislite?
Postoji neka populacija kod koje je to slučaj i onda pokušavaju da promene lični opis. Ima žena koje misle da će tako da zadrže muža, brak, da će da dobiju bolji posao, ali to je privremenog karaktera. Kad vidite osobu koja nema znanje, ili je prazna emotivno, ili ima neki unutrašnji problem, onda ovi zahvati, posebno ako su preterani, nikako ne mogu da joj pomognu.
To je na kraju lažno predstavljanje sebe, koje može da bude konstruktivno neko vreme, ali ta osoba bi trebalo da ide na psihoterapiju, da radi na sebi, da menja svoj život, sve što bi joj pomoglo da bude u ravnoteži. Potrebno je, dakle, uspostaviti ravnotežu – mentalnu, psihičku, fizičku, a izgled to treba da odražava.
Doktor treba da ima estetiku, da bude osvešćen, da ima znanje, ali i da ima dobre preparate i pre svega da ima etiku. Treba da bude svestan i mogućih komplikacija, da objasni pacijentu zašto je nešto potrebno, a nešto ne
Da li lekar sme da podlegne želji pacijenta, ili isključivo sam treba da odredi šta je potrebno i da nametne svoje mišljenje?
Lekar koji ima etiku ne sme da podlegne ničemu. Pre svega, ono što ne zna da radi, nikako ne treba da radi. Ono što ne voli da radi, isto ne treba da radi. Opet je i tu potreban neki sklad. Doktor takođe treba da ima estetiku, da bude osvešćen, da ima znanje, ali i da ima dobre preparate i pre svega da ima etiku. Treba da bude svestan i mogućih komplikacija, da objasni pacijentu zašto je nešto potrebno, a nešto ne.
Dakle, da bude kompletna osoba. Ako imate pacijenta koji uprkos svemu insistira, onda treba da ima etiku i da kaže ne, ja ne želim da uzmem novac za to, ne želim da radim ono što smatram pogrešnim.
Imate li vi takvih pritisaka da uradite više nego što mislite da je opravdano i šta radite u takvim slučajevima?
Ja sam ranije kao mlađi doktor vrlo često imala takva iskušenja i pritiske da radim nešto što ne smatram dobrim, ali sam se ozbiljno svaki put potrudila da objasnim, pokažem i da ubedim pacijenta da nešto ne treba da se radi, da je to proces, kao recimo i mršavljenje. Ne možete da smršate za jedan dan, ne možete u teretanu na jedan termin. Sada što sam starija, shvatam sam da ako pacijent sam nema želju da uradi nešto dobro, nema svrhe da ga ubeđujem. Jednostavno kažem da ja nisam lekar za njega i da treba da traži drugog doktora koji će da uradi to što on želi i za koga smatra da može da mu ispuni želje.
Kako biste ženama objasnili šta je opravdana težnja da izgledaju lepo i mladoliko, a šta je preterivanje?
Najbitnija od svega je regeneracija. Da biste izgledali lepo i negovano, čak i da imate bore, predlažem da se krene sa tretmanima regeneracije. Da li je to hemijski piling, da li je to laser, da li su razni busteri, kolagen, hijaluron, razne terapije koje regenerišu kožu, zavisi od svakog pojedinačnog slučaja.
Kad neko regeneriše kožu, lice izgleda blistavo i negovano, a sve ostalo je nadogradnja. Da ponovim, pošto je to najbitnije – pacijent treba da shvati da je to jedan proces, da ne može da bude od danas do sutra i da to nema veze sa novcem.
Kad hoćete da popravite zube, da stavite implantate, potrebna je takođe određena procedura. Isto je i ovo. Ne postoji instant program, ne postoji jedan ili dva dana, nego polako. Mora da se računa na 3-4 meseca, da pacijent ima strpljenje i da sačeka da vidi efekte. Za to vreme pričate sa pacijentom, pokazujete mu druge primere, uključujući i loše primere onih koji dolaze i pokušavaju da isprave to što je negde bilo loše urađeno. Nijedno preterivanje ne valja i ne može da donese dobro.
Ako se ugrade trajni materijali, ako neko recimo stavi silikone na usne ili na jagodice, treba da zna da je to posle pakao skinuti, jer je u pitanju operacija sa svim procedurama. Ako stavite neki prirodni materijal, to možete posle da skinete, postoje načini. Ali trajni materijali vam ostaju doživotni problem.
Pacijent ima pravo da dobije serijski broj i podatke o materijalu koji je korišćen da bi bio upoznat i siguran o kom je materijalu reč, gde je ubrizgan i koja količina je u pitanju. Nikad ne treba odlučivati na prvu loptu, posebno bez dobre preporuke da su u pitanju registrovani doktori i materijali
Šta radite kad se suočite sa željom pacijentkinja da skinu višak silikona, botoksa, kad vide da su preterale?
Imamo takve slučajeve skoro svakodnevno. Veoma mnogo ljudi dobilo je pogrešne materijale, pogrešne terapije. Postoji nešto što može da se ukloni, ali kad su u pitanju veštački materijali, to je skoro nemoguće. Ulazite u gomilu intervencija, operacija za koje nikad ne znate kakav će biti krajnji ishod.
Kako žene, i muškarci naravno, da znaju da su im ubrizgani kvalitetni preparati?
Svaki pacijent ima pravo, ali i obavezu, da se informiše. Sada je sve dostupno. Na internetu ima mnogo informacija. Moja preporuka je da svaki pacijent ide na detaljne konsultacije, da pita koji materijal će biti korišćen. Za svaki kvalitetni materijal postoje sertifikat i garancija.
Pacijent ima pravo da dobije serijski broj i podatke o materijalu koji je korišćen da bi bio upoznat i siguran o kom je materijalu reč, gde je ubrizgan i koja količina je u pitanju. Nikad ne treba odlučivati na prvu loptu, posebno bez dobre preporuke da su u pitanju registrovani doktori i materijali koji se otvaraju pred vama. Mi, recimo, koristimo najkvalitetnije materijale, naši instrumenti su kvalitetni, naši pacijenti se upoznaju sa svim procedurama.
Došlo je proleće, ide leto, kako žena 21. veka treba da izgleda?
Treba da izgleda sveže i veselo. Treba da uradi mali plan za detoks program, posle zime i teške hrane. Postoje razni programi osvežavanja koji mogu jako jednostavno, lako i rekla bih pristupačno da daju dobar rezultat.
Pacijentima predlažem RESHAPE personalizovani program namenjen za preoblikovanje tela. Program traje 40 dana, a namenjen je osobama koje žele da izgube višak kilograma, skinu celulit ili masne naslage i onima koji žive stresnim životom. Takođe je namenjen i pacijentima s poremećajem štitne žlezde, insulinskom rezistencijom i drugim hormonskim poremećajima.
Moja poruka bi bila – brinite o svom telu jer je ono hram vaše duše.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Država je ponovo donela Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna "T-500". Ovom uredbom, propisana je gramaža, sastav ali i maksimalna cena hleba koja se proizvodi od njega.Tako je Uredbom...
U prisustvu Delegacije Evropske unije u Srbiji, u Beogradu su danas predstavnici Uprave Ministarstva poljoprivrede Srbije za agrarna plaćanja i adekvatnih tela Crne Gore i Severne Makedonije potpisali sporaz...
U Srbiji je u proteklih nekoliko godina takozvani "Crni petak", dan kada prodavci tradicionalno nude velike popuste, postao veoma popularan način za brzo privlačenje velikog broja kupaca. Iako neke kompanije...
Iako za izgradnju gradskih stadiona u Leskovcu, Zaječaru i Loznici ni studija opravdanosti još nije napravljena, za njih je ukupno potrošeno 11,8 milijardi dinara, odnosno oko 100 miliona evra. Kako navodi S...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok