
Od 1. oktobra minimalac 500 evra
Minimalna zarada u Srbiji od 1. oktobra iznosiće 58.630 dinara odnosno 500 evra. To je, kako je ministar finansija Srbije Siniša Mali rekao, vanredna odluka koja je doneta na sednici Socijalno- ekonomskog sa...
Pokrenuta je kampanja za podršku održivom poslovanju medija u Srbiji pod nazivom „Nezavisni mediji zavise od tebe!”, a čiji je cilj informisanje i edukacija građana o potrebi i načinima pružanja podrške medijimakoji rade u javnom interesu.
Pri pomenu nezavisnih medija najveći broj građana Srbije pomisli na istraživačko novinarstvo, ali to je tek deo spektra tema kojima se nezavisni mediji u Srbiji bave. Pored njih, u Srbiji postoje i rade lokalni nezavisni mediji, koji su najčešće prve instance kojima se građani obraćaju za pitanja od društvenog i lokalnog značaja, kao i oni koji se bave ukazivanjem na propuste sistema, korupciju, pogrešno obaveštavanje javnosti, lažne vesti. Tu su i mnogi drugi, čak i oni koji se bave kreiranjem zabavnog ili satiričnog sadržaja, a koji se zbog svog profesionalnog i nezavisnog rada nalaze u nezavidnoj poziciji na tržištu.
Razlozi za pokretanje ovakve kampanje su mnogobrojni. Jedan od osnovnih je izgradnja i jačanje sprege poverenja, tamo gde ona postoji, između građana i medija. Uvid u način finansiranja medija važan je preduslov za otvoreniji odnos medija i opšte javnosti, društva, kojima oni služe. Ovakva otvorenost medija ka društvu uslov je za dalji razvoj okruženja u kojem funkcionišu, kao i temelj njihove održivosti.
Istraživanja pokazuju da su građani sve više zainteresovani za pružanje podrške medijima koji objektivno i nepristrasno informišu, ali da nisu dovoljno upoznati sa načinima kako to mogu da urade.Zato je neophodno ukazati im na mogućnosti podrške kroz različite sisteme pretplate, članstva, individualnih donacija,popularnog„crowdfunding-a”i drugih, na kojeće se ova kampanja fokusiratii tako pomoći opstanak ugroženih nezavisnih medija u Srbiji.
Projekat jačanja okruženja za održivost medija će ovom kampanjom pokušati da približi javnosti izazove sa kojima se profesionalni novinari u nezavisnim medijima svakodnevno suočavaju, kako uspevaju da ostanu dosledni principima objektivnog novinarstva, kao i kolika je vrednost njihovog rada za Srbiju kao društvo. Ideja ove kampanje je da takve medije ohrabri i osnaži kroz edukaciju o mogućnostima finansiranja, kao i da razvije svest kod publike da vesti, istraživačke pričei ostali sadržaji od javnog interesa koje nezavisni mediji objavljuju, imaju svoju vrednost.
„Sloboda informisanja je jedno od fundamentalnih prava demokratskog društva, ali kao što je slučaj i sa drugim građanskim pravima i slobodama, njeno očuvanje zavisi od svih nas. S obzirom na trenutnu ekonomsku i društveno-političku realnost u svetu, opstanak različitih formata profesionalnog i nepristrasnog novinarstva je moguć samo uz podršku njihove publike.
Ova kampanja će omogućiti da se ta činjenica postavi u prvi plan, ali će takođe otvoriti mogućnost pobornicima i pristalicama nezavisnih medija i kvalitetnog novinarstva da stanu u njihovu odbranu. U isto vreme, predstavnici medija imaju odgovornost da direktnije komuniciraju sa svojim korisnicima, slušaju njihove potrebe i fokusiraju se na teme od javnog i lokalnog interesa. Ova kampanja daje priliku medijima da edukuju svoju publiku o značaju pristupa kvalitetnim informacijama i novinarstvu koji im pomaže da donose važne odluke u životu.
Negovanjem ovakvog odnosa uzajamnog razumevanja, zasnovanog na međusobnom poverenju i poštovanju medija i građana, stvaramo bolje okruženje za razvoj zdravog društva i kritičkog razmišljanja, ali takođe otvaramo put kreiranju održivijih biznis modela za nezavisne medije u Srbiji”- izjavio je povodom početka kampanje Evan Trejs, direktor USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija.
Kampanja počinje 28. jula pod sloganom „Nezavisni mediji zavise od tebe!” i u naredna tri meseca će kroz elektronske medije, ali i digitalne kanale i video materijale pokušati da pomogne javnosti u razumevanju kompleksnosti situacije iprepreka na koje nezavisni mediji nailaze ida podstakne različite načine pružanja podrške medijima. Pored dokumentarnih klipova i intervjua sa izabranim predstavnicima medija iz celeSrbije, a koji će biti dostupni i na sajtu kampanje podrzimedije.rs, kao i na Facebook, Instagram i YouTube kanalu„Podržimedije”– u okviru kampanje su lansirane ionline konferencije i radionice, namenjene kako predstavnicima medija, tako i široj javnosti.
Kampanja je pokrenuta u okviru USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija (eng. USAID Strengthening Media Systems Project – SMS), koji implementira IREX
Više o projektu „Podržimedije”: www.podrzimedije.rs
Više o SMS projektu: https://www.irex.org/project/strengthening-media-systems
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Minimalna zarada u Srbiji od 1. oktobra iznosiće 58.630 dinara odnosno 500 evra. To je, kako je ministar finansija Srbije Siniša Mali rekao, vanredna odluka koja je doneta na sednici Socijalno- ekonomskog sa...
Od Međunarodnog monetarnog fonda smo saznali da će cena struje u Srbiji od oktobra biti uvećana sedam odsto "zbog gubitaka na mreži" koje ima Elektrodistribucija Srbije (EDS). I ne samo to, kako se vidi iz a...
Nacionalni telekomunikacioni operater Telekom Srbija a.d. je u prošloj godini ostvario dobit od 10 milijardi dinara, ali konsolidavana neto dobit cele Telekom grupe prošle godine je iznosila svega 1,4 milija...
Elektroprivreda Srbije je putem junskog računa za struju obavestila građane da se menja račun za uplatu. To ne bi bilo čudno da se nije ustanovilo da se novi broj računa za uplatu nalazi u privatnoj Alta ban...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE