Srbija

05.04.2021. 09:44

METRO Cash & Carry Srbija

Autor: Nova Ekonomija

Nove navike potrošača

U razgovoru sa Dušanom Čolovićem, direktorom prodaje i dostave robe, METRO Cash & Carry Srbija• U kojoj meri su se za vreme pandemije navike kupaca promenile?Sa pojavom pandemije virusa COVID-19 kupci su svakako počeli da o...

Dušan Čolović, METRO Cash & Carry

Srbija

05.04.2021. 09:44

U razgovoru sa Dušanom Čolovićem, direktorom prodaje i dostave robe, METRO Cash & Carry Srbija

U kojoj meri su se za vreme pandemije navike kupaca promenile?

Sa pojavom pandemije virusa COVID-19 kupci su svakako počeli da obraćaju više pažnje kada je u pitanju bezbedna kupovina. Takođe, ponašaju se opreznije prilikom utroška svog budžeta, ali su povremeno spremni da sebi priušte i sitne luksuze u smislu kupovine kvalitetnih namirnica viših cena. Naravno, kao i do sada za svoj novac zahtevaju, ali i vrlo cene, kvalitetnu uslugu u radnjama. Primećuje se i da su potrošači veoma zainteresovani kada je u pitanju poseta novih objekata kako bi se upoznali sa ponudom i cenama i samim tim ih uporedili sa radnjama gde inače obavljaju kupovinu.

Nakon više od godinu dana od početka pandemije, da li je moguće imati jasan uvid u nove trendove na tržištu? 

Nakon nekoliko godina rasta BDP-a, broja turista, otvaranja novih objekata, investiranja u hotelski turizam, HoReCa tržište prošle godine beleži značajan pad, upravo zbog situacije izazvane virusom COVID-19. Svakako su najviše pogođeni hoteli u gradskim sredinama, restorani i ketering firme. Kada govorimo o trgovinama, primećen je rast uticaja lokalnih trgovinskih lanaca, dok nema većih promena kada govorimo o vrednosti potrošačke korpe. Procene za 2021. godinu variraju u zavisnosti od mera koje su u određenim periodima na snazi, odnosno radnog vremena ugostiteljskih objekata, ukidanja zabrane organizacije većih okupljanja i slobodnih putovanja. Ali iskustvo nam govori da sa ublažavanjem mera dolazi do brzog oporavka, jer su ljudi željni da se vrate druženju i opuštanju u restoranima i kafićima, kao i da naravno putuju bez ograničenja. 

Kako je METRO Cash & Carry prilagodio svoje poslovanje novoj situaciji, a s obzirom na vaš fokus na profesionalne kupce? 

Adaptacija je ključna za svaku granu privrede, pa tako i za trgovinu, odnosno veleprodaju u kojoj i mi poslujemo. Na samom početku pandemije prilagodili smo sve zahtevima kupaca – obezbedivši im uvek dovoljne količine robe, bogat asortiman, posebno svežih namirnica, bez promena cena, ali i poboljšali uslugu dostave robe, pa se tako kupci uvek mogu odlučiti za online naručivanje i dostavu robe na adresu. Ovakav vid kupovine ujedno štedi vreme i garantuje efikasnost nabavke, ali za mnoge kupce pruža i osećaj komfora i bezbednosti u okolnostima u kojima svi moramo da vodimo računa o neprestanom držanju distance i pojačanim higijenskim merama zaštite. Zbog toga je METRO omogućio uslugu dostave i za krajnje kupce, pet dana u nedelji, od ponedeljka do petka, u periodu od 17:00 do 21:00 – kada se vrši isporuka robe na užoj teritoriji grada Beograda. Naravno, za sve one koji preferiraju kupovinu u našim distributivnim centrima, omogućen je visok nivo bezbednosti, stroge preventivne mere, briga o broju ljudi u objektima, redovna higijena i dezinfekcija. 

Da li je online kupovina definitivno budućnost?

Digitalizacija poslovanja i online prodaja svakako će biti prioritet i budućnost poslovanja. Ovaj način kupovine beleži značajne procente rasta tokom pandemije, ali i u periodu njenog smirivanja. Ipak, ukupna vrednost online trgovine još uvek nije dostigla visok nivo, ukoliko je poredimo sa ukupnim prihodima od trgovine. Naručivanje hrane iz ugostiteljskih objekata je trend koji će definitivno ostati vrlo uticajan i u narednom periodu, bez obzira na razvoj pandemije. Mali proizvođači hrane, trgovci tekstilom i tehničkom robom ulažu značajna sredstva u razvoj online prodaje i definitivno na to računaju kao dominantan kanal prodaje u budućnosti. Što se tiče tržišta moderne trgovine, razvijaju se i različite aplikacije za online prodaju, uz odgovarajuće servise za dostavu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.