Srbija

29.01.2015. 13:48

Politika

Autor: Nova Ekonomija

Novi direktor Železnica otpušta i zapošljava bez saglasnosti vlade?

Srbija

29.01.2015. 13:48

Desetak dana od imenovanja na čelo Železnica, Miroslav Stojčić je bez saglasnosti vlade zaposlio trojicu savetnika i pomoćnika koji nisu radili na železnici.
Istovremeno je smenio 29 starih i imenovao 20 novih pomoćnika i savetnika direktora, saznaje „Politika“ iz izvora bliskih „Železnici”.
Da bi mogao bilo koga da zaposli, Stojčić je morao od vlade da dobije zeleno svetlo i za svoj plan poslovanja. Ovako je sve urađeno mimo zakona. Zaključak o razrešenju i imenovanju dela poslovodstva „Železnica Srbije”, u koje je list imao uvid, donet je kako se navodi „u cilju racionalizacije upravljanja poslovnim procesima i pripremi za predstojeće reforme celokupnog železničkog sistema zbog čega je, potrebno da se oformi i efikasniji menadžment”, te su posle konsultacija članovi Odbora direktora (koji čine generalni direktor i dva izvršna direktora Rajko Ković i Nenad Kecman) jednoglasno doneli zaključak da smene 29 pomoćnika i savetnika i imenuju 20 novih koji su prethodno tu radili.
Međutim, među novozaposlenima su, kako „Politika” saznaje, Milan Kaljević, advokat, imenovan za pomoćnika generalnog direktora za pravne i opšte poslove i ljudske resurse, koji do sada nije bio radnik „Železnica Srbije”, Manojle Selaković, diplomirani ekonomista, novi direktor Sektora za nabavke i centralna stovarišta, takođe nikada ranije nije radio u ovom javnom preduzeću i David Vojinović, penzionisani radnik „Železnice”, sada novi savetnik generalnog direktora za održavanje i razvoj voznih sredstava. 
Najinteresantnije je da je novo rukovodstvo „Železnica” za savetnika postavilo Dragoljuba Simonovića, bivšeg generalnog direktor ovog preduzeća, koga je premijer Vučić, iako kadar SNS, letos smenio s ove funkcije, zbog toga što za više od godinu dana na tom radnom mestu, nije pokazao rezultate kakvi su očekivani. 
Vrhunac Simonovićeve „poslovnosti” bila je namera da sagradi podvožnjak ispred svoje kuće u Vrčinu. U rebalans plana poslovanja „železnica” ubačen je projekat izgradnje podvožnjaka ispod pružnog prelaza u Vrčinu, samo 200 metara od njegove porodične kuće, koji bi ovo preduzeće koštao oko pola miliona evra. Na dušu mu se stavlja i to što je za manje od šest meseci na službena putovanja potrošio oko 160.000 evra, dok su računi za poslovne ručkove bili i po 1.500 evra. Iako je kritikovao rad prethodnika i obaveštavao javnost koliko se trošilo pre njega i sam je ugovarao štetne poslove.
Sve to izgleda ipak nije bilo dovoljno novom direktoru da o ovom imenovanju Simonovića više ne razmišlja, već ga je postavio za savetnika u stručnim službama „Železnica”. 
Na osnovu zapisnika Odbora direktora „Železnica” od 25. januara, jasno se vidi da je novi direktor i pre nego što je seo u fotelju, upravo ovakim nezakonitostima doveo firmu u situaciju da ostane bez plata, jer se kao posledica novog zapošljavanja, bez usvojene dinamike, predviđa obustava isplate zarada za kompletno preduzeće. 
Izvor „Politike” kaže da prilikom isplate plata moraju da se popune obrasci Ministarstva privrede, u kojima se za svako novo zapošljavanje navodi pravni osnov – plan poslovanja, odnosno dinamika zapošljavanja iz plana. 
Čak i da to postoji u planu poslovanja sa dinamikom zapošljavanja, za zasnivanje radnog odnosa sa novim zaposlenim, koji nije prešao iz drugog korisnika javnih sredstava, neophodna je saglasnost vlade. I to na predlog nadležnog ministarstva, jer tako nalaže Zakon o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu. 
S obzirom na to da ovakva saglasnost nije ni tražena, zakon predviđa i kaznu od dva miliona dinara za preduzeće. 
Kako se nezvanično saznaje nadležni u vladi su upoznati s novim zapošljavanjima direktora „Železnica” kao i smenama i imenovanjima novih, s tim što izvor „Politike” iz vlade, kaže, da je novi direktor više puta opomenut da ništa ne radi na svoju ruku. 
Nekoliko puta je pozivan na razgovor baš radi dogovora, ali se o sve oglušio, pod izgovorom da sve radi za dobrobit železnice.
U „Železnicama Srbije” tvrde, međutim, da procedura nije prekršena. Navode da su podneli zahtev vladi za prijem u radni odnos pomenuta tri nova radnika. I dok vlada ne da zeleno svetlo oni neće dobiti rešenja o postavljenju na poslove direktora sektora, savetnika i pomoćnika direktora. 
„Dobijanjem saglasnosti za njihov prijem u radni odnos stekli bi se uslovi da se novopostavljeni menadžment kompletira sa tri stručnjaka za pravne, ekonomske i mašinske poslove“, navode u „Železnicama Srbije”. 
Inače, prema Programu poslovanja za 2015. godinu „Železnice Srbije” u ovoj godini predviđaju prijem ukupno 289 radnika različitog stručnog znanja. Program poslovanja je završen, upućen Ministarstvu privrede i njegovo usvajanje u vladi je u toku. Kako objašnjavaju ukoliko dobiju saglasnost za prijem prve trojke, to bi automatski značilo da mogu da zaposle i preostalih 286 službenika. Zanimljivo je da je MMF tražio otpuštanje više hiljada ljudi u „Železnicama” koje se godišnje iz budžeta subvencionišu sa 13 milijardi dinara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Tacno tako. Sede ljudi u stanovima koji su i 14 godina nelegalizovani, a kako stoje stvari, nece ni u skorije vreme. Investitor izbegava troskove legalizacije i tako to traje, traje, traje….

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.