Industrija brze hrane imala je boljih dana, pa su tako prošle godine globalni prihodi Mekdonaldsa pali prvi put za 12 godina.
Pošto potrošači sve više brinu o zdravlju, jeftina brza hrana čini se sve manje privlačnom. Ali, postoji jedan veliki izuzetak od ovog opadajućeg trenda. Možda se kupuje manje hamburgera, ali ljudi kao da su razvili veći apetit za picu, kako iz picerija, tako i iz pica lanaca.
Jedan od njih, Domino pica, povećao je prodaju širom sveta za 14 odsto u poslednjem tromesečju 2014., u poređenju sa prethodnom godinom. Prodaja izvan SAD rasla je 84 kvartala uzastopno. Zbog čega je pica sve popularnija?
Pica je dugo bila omiljena jeftina hrana u Italiji, gde su ljudi počeli da stavljaju paradajz na tanko testo još negde u 18. veku. Početkom 20. veka, italijanski imigranti popularizirali su picu u Americi.
Potražnja je eksplodirala nakon Drugog svetskog rata, zahvaljujući američkim vojnicima kojima se pica osladila u Italiji. Danas, pica ima koristi od trenda zdrave ishrane. Ljudi pretpostavljaju da pica sa svežim sastojcima, među kojima je dosta povrća, mora biti zdravija od hamburgera. Činjenica je, međutim, da vegetarijanska pica srednje veličine može imati četiri puta više kalorija nego Big mek.
Pica je imala koristi i od štednje nakon finansijske krize: naručiti da vam donesu picu mnogo je jeftinije od izlaska u restoran. Uprkos ekonomskom oporavku, dostave pice ostale su popularne jer su proračuni domaćinstava i dalje prilično tanki. Ali, tajni sastojak zbog kojeg su potrošači i dalje zavisni o pice je – inovacija menija. Lanci picerija stalno smišljaju privlačne varijacije svog proizvoda, poput pice s koricom punjenom slaninom i sirom, kako bi njihovi potrošači ostali zainteresovani i lojalni.
Plus, te nove pice ne možete spremiti kod kuće. Pa ne čudi činjenica da je udeo pice u fast-fud potrošnji sve veći i veći.
Šta je gospodije Jovanoviću opasnije, ako dođe do akcidenta sa opasnim materijama, da se transport obavlja prugom koja prolazi kroz gusto naseljene delove grada ili tunelom u noćnim uslovima gde nema putnika na usputnim stanicama i gde postoje mere za umanjenje posledica akcidenta.
Bilo bi korektno, kada dajete izjave, da konsultujete stručnjake iz pojedinih oblasti, pa tek onda date izjavu.
Nažalost navikli smo da naši političari sve znaju. Čekam samo kada će skalper uzeti u ruke i da počnu da operišu.