Srbija

20.07.2021. 14:55

Generalni direktor kompanije PepsiCo za područje Zapadnog Balkana, Nuno Pinto Leite - Izjava

Autor: Nova Ekonomija

Odgovornost prema životnoj sredini – naš prioritet!

Ekološke teme i pitanja, ekološki pokreti i hrabri pojedinci koji nas podsećaju na prioritete kada je opstanak čovečanstva u pitanju, postali su deo naše svakodnevice. Ne prođe dan, a da nas i priroda svojim reakcijama ne pod...

Nuno Pinto Leite, PepsiCo

Srbija

20.07.2021. 14:55

Ekološke teme i pitanja, ekološki pokreti i hrabri pojedinci koji nas podsećaju na prioritete kada je opstanak čovečanstva u pitanju, postali su deo naše svakodnevice. Ne prođe dan, a da nas i priroda svojim reakcijama ne podseti na posledice. Iskreno, čvrsto verujem da je neophodan uticaj svih nas pojedinačno, na svakodnevnom nivou preko malih stvari koje nas okružuju pa do angažovanosti kroz kompanijske ciljeve. Samo tako možemo da doprinesemo smanjenju negativnih posledica na sredinu u kojoj živimo i poslujemo.

Ispred kompanije PepsiCo, sa ponosom mogu da kažem da godinama unazad imamo postavljenu jasnu strategiju i veoma ambiciozne ciljeve. Agenda održivosti kompanije PepsiCo ima širi kontekst. Njom se obavezujemo da ostvarimo postavljene ciljeve bilo da je reč o klimatskim promenama, o održivoj poljoprivredi kao glavnom resursu za nabavku sirovina od kojih proizvodimo naše proizvode ili o raznolikosti i inkluzivnosti okruženja u kojem naši zaposleni rade, kao i o našim brendovima, koje gradimo sa vizijom da imaju najmanji mogući uticaj na životnu sredinu.

Samo ove godine PepsiCo je udvostručio globalni cilj, koji je usmeren na smanjenje apsolutnih emisija gasova staklene bašte u svom lancu vrednosti za više od 40 odsto do 2030. godine. Takođe, obavezali smo se da ćemo postići nultu emisiju gasova staklene bašte do 2040. godine. Deluje veoma ambiciozno i izazovno, ali svi naši napori biće usmereni ka ostvarivanju tih ciljeva. Za sad sve aktivnosti – od poljoprivrede do distribucije i logistike – sprovodimo na principima smanjenja emisije C02, a verujem da će se u periodu do 2040. godine otvoriti čitav niz novih mogućnosti i mehanizama za ostvarivanje ovih ciljeva.

PepsiCo smanjuje emisiju gasova staklene bašte za 3 miliona tona do kraja ove decenije

Lokalno, kada smo kao Marbo Product pre trinaest godina postali deo multinacionalne kompanije PepsiCo, preuzeli smo odgovornost da u sinergiji sa drugim tržištima radimo na ostvarenju održivih ciljeva. Ovde u Srbiji i regionu posvećeni smo odgovornom ponašanju prema zajednici, i na nacionalnom nivou ulažemo napore u svakom segmentu poslovanja. Kao kompanija u čijem poslovanju je osnova poljoprivreda, veoma vodimo računa o naprednoj, održivoj i obnovljivoj poljoprivredi. Održivost poljoprivrede predstavlja odgovoran način upravljanja agro resursima, implementaciju dobrih poljoprivrednih praksi koja za cilj ima pravilno upravljanje prirodnim sistemima i resursima na koje se farmer oslanja. Početkom godine uveli smo novi koncept regenerativne poljoprivrede koja podrazumeva sve gore navedeno samo na mnogo intezivniji način.

Ovakvo poslovanje prenosimo na lokalne poljoprivrednike sa kojima sarađujemo na Zapadnom Balkanu i koji za potrebe naše proizvodnje obrađuju preko 1300 hektara krompira. Lokalno se implementiraju najviši globalni PepsiCo standardi za proizvodnju hrane, ulaže se u edukaciju farmera i proizvođača i implementiraju se platforme koje daju mogućnost smanjenja troškova, zdravije zemljište i prostor za veća ulaganja u nove tehnologije. Sve to rezultiralo je uspešnom proizvodnjom svetski poznatog brenda Lay’s u Srbiji i to od 100 odsto domaćeg krompira.

Kada je reč o konkretnim postignućima na tržištu Srbije i Balkana, naša decenijska ulaganja u fabrike, proizvodne procese i nove linije, kao i tehnologije kao što su centralni vakuum sistem, solarni paneli za toplu vodu i LED rasveta rezultirali su smanjenjem emisije Co2 za oko 300 tona, potrošnje vode za 63 odsto, električne energije za 43 odsto, a reciklira se više od 95 odsto otpada. 

Da zaključim, globalno kao kompanija, ali i kao lokalni korporativni građanin radimo na tome da transformišemo način na koji stvaramo zajedničku vrednost i nadahnjujemo pozitivne promene za planetu, zajednice i ljude. Sve to nas čini boljom kompanijom, sa svrhom koja je dublje integrisana u našu poslovnu strategiju. Nastojimo da budemo brži, jači, i bolji omogućavajući ubrzani rast i kontinuirano ulaganje u naše ljude, poslovanje i zajednice, a nadamo se da će nas to učiniti i primerom za naše partnere i druge učesnike u industriji. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.