Održavanje sistema za naplatu putarine u Srbiji u naredne tri godine koštaće 1,5 milijardi dinara (oko 13 miliona evra), vidi se iz oglasa o javnoj nabavci.
Naime, Putevi Srbije raspisali su tender za održavanje opreme i softvera na naplatnim stanicama koje se nalaze na deonicama autoputeva: Beograd – Niš – Preševo, Niš – Dimitrovgrad, Šimanovci – Šid, Stara Pazova – Subotica, Obrenovac – Preljina – Požega i Pojate – Preljina (Moravski koridor).
Ko ispunjava uslove za dobijanje posla?
Od firme koja želi da radi ovaj posao se traži potvrda da je u periodu od oktobra 2019. godine do oktobra 2022. godine, realizovala ugovore u ukupnoj vrednosti od najmanje dve milijarde dinara sa PDV-om, a koji se odnose na održavanje sistema za naplatu putarine.
Takođe, uslov je i da firma ima minimalno deset vozila.
Rok za podnošenje ponuda je 25. novembar 2022. godine.
Održavanje sistema za naplatu putarine do sada su radili Intitut „Mihajlo Pupin“ i Institut Mihajlo Pupin – Automatika“.
Instutut Mihajlo Pupin je u vlasništvu Vlade Srbije.
Ugovor sa njima je zaključen 2019, na period tri godine i na ukupnu cenu radnih sati stručnih radnika od 10.007,5 dinara, bez PDV-a.
U ugovoru je pisalo i da ukupna vrednost izvršenih usluga ne može biti viša od 250 miliona dinara na godišnjem nivou.
Tadašnjom specifikacijom nije bio obuhvaćeno 10 naplatnih stanica u okviru Moravskog koridora (Pojate-Preljina).
Šta sve obuhvata posao?
Održavanje sistema, kako piše u tehničkoj specifikaciji, obuhvata preventivno i korektivno održavanje.
Preventivno održavanje obavljaće se dnevnim obilaskom naplatnih stanica i obuhvata podešavanje, podmazivanje i eventualnu zamenu elemenata za koje se procenjuje da će otkazati.
Кorektivno održavanje se obavlja putem zamene sklopova i kompletnih delova, a zatim njihovu popravku u radionici, piše u tehničoj specifikaciji.
Koliko će nas zaista koštati Moravski koridor