Vesti iz zemlje

05.11.2022. 13:29

Grupa za obrazovanje

Autor: Grupa za obrazovanje

Otvoren drugi Mejkers lab u Srbiji: Vršac kao rasadnik učeničkih kompanija i inovativnih poduhvata

Učenici u Mejkers Labu, Foto: Grupa za obrazovanje

Nakon Čačka,  Grupa za obrazovanje otvorila je još jedan Mejkers lab, ovog puta u Vršcu, u Školskom centru „Nikola Tesla“. U još jednom multidisciplinarnom i inovativnom prostoru, učenici i nastavnici nastaviće da razvijaju svoje projekte i inovativna rešenja – iz oblasti elektrotehnike, mašinstva i ekonomije.

 

Juče je održan susret predstavnika Grupe za obrazovanje, nastavnika i predstavnika školske uprave i lokalne samouprave. Povod je upravo otvaranje još jednog Mejkers laba. Grupu za obrazovanje čine Nordeus fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa „Digitalna Srbija”.

 

 

O aktivnostima i dosadašnjem radu i uspesima Školskog centra „Nikola Tesla“ govorila je direktorka škole Željka Radulović, a u ime Grupe za obrazovanje prisutnima su se obratili izvršni direktor Dostignuća mladih Darko Radičanin, Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti u Centru za promociju nauke, Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije, kao i Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija. Prisutnima se obratio i predstavnik lokalne samouprave za obrazovanje, Miroslav Lepir.

 

„Ulaganjem u razvoj multidisciplinarnih znanja i preduzetnički duh učenika u tehničkim oblastima, otvaramo mogućnost da oni kasnije kreiraju inovativna rešenja kroz automatizaciju procesa u različitim granama privrede, da grade svoje startape ili rade na razvoju softverskih proizvoda u razvojnim centrima velikih kompanija u Srbiji”, zaključio je o praktičnom značaju rada Mejkers labova Nebojša Bjelotomić iz Inicijative Digitalna Srbija.

 

Školski centar „Nikola Tesla“ – uspesi učeničkih kompanija

 

Školski centar „Nikola Tesla“ povezuje tri područja rada – elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju, a učenici i nastavnici iz ove škole već nekoliko godina razvijaju preduzetnički način razmišljanja i preduzetničke poduhvate. Pokazatelj toga je i više od 20 učeničkih kompanija, kojim škola može da se pohvali.

 

„Prisutnost aktivnosti Dostignuća mladih počelo je 2012. godine. Nekoliko entuzijasta naše škole pohađalo je njihovu obuku. Sva znanja i veštine preneli su na nekolicinu kolega i generacije učenika koij su iza nas. Naša škola povezuje tri područja rada, elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju. Svako iz svoje oblasti daje svoj maksimum ka razvijanju preduzetničkog duha. Pored toga učenici razvijau digitalne i druge veštine kako bi unapredili lični razvoj i stekli samopouzdanje . Zahvalni smo što su nas ove četiri organizacije koje čine Grupu za obrazovanje prepoznale i podržale u ideji da i dalje radimo na unapređenju ličnih i učeničkih kompetencija “, istakla je direktorka škole Željka Radulović.

 

Otvaranjem Mejkers laba i obezbeđivanjem savremene opreme za školu, učenici i nastavnici imaće priliku da svoje ideje i kreacije podignu na viši nivo i stvaraju nove inovativne proizvode. Grupa za obrazovanje je, kao i u Čačku, otvorila moderni prostor i opremila ga najnovijom opremom, a školi je donirano  i 10 raspberry pi uređjaji i CNC graverica.

 

 

Mejkers labovi – razvoj inovacija u školama i povezivanje zajednica

 

Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, art, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade  neke od najrazvijenijih zemalja na svetu.

 

„Otvaranjem Mejkers laba u jednoj ovakvoj školi zajedno sa profesorima i učenicima stvaramo inkubatore znanja i inovacija za 21. vek. Kroz opremanje obezbeđivanje savremene opreme, unapređenje kompetencija nastavnika i programe iz STEAME oblasti stvaramo uslove za kvalitetnije obrazovanje dece.  Važno je da kroz programe otvorimo prozor za komuniciranje složenih naučnih tema, motivišemo učenike ka STEAME temama i profesijama i pružimo prostor za umrežavanje i realizaciju projekata i praktične nastave u samoj školi”, naglasila je Danijela Vučićevićiz Centra za promociju nauke.

 

Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.