Nakon Čačka, Grupa za obrazovanje otvorila je još jedan Mejkers lab, ovog puta u Vršcu, u Školskom centru „Nikola Tesla“. U još jednom multidisciplinarnom i inovativnom prostoru, učenici i nastavnici nastaviće da razvijaju svoje projekte i inovativna rešenja – iz oblasti elektrotehnike, mašinstva i ekonomije.
Juče je održan susret predstavnika Grupe za obrazovanje, nastavnika i predstavnika školske uprave i lokalne samouprave. Povod je upravo otvaranje još jednog Mejkers laba. Grupu za obrazovanje čine Nordeus fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa „Digitalna Srbija”.
O aktivnostima i dosadašnjem radu i uspesima Školskog centra „Nikola Tesla“ govorila je direktorka škole Željka Radulović, a u ime Grupe za obrazovanje prisutnima su se obratili izvršni direktor Dostignuća mladih Darko Radičanin, Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti u Centru za promociju nauke, Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije, kao i Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija. Prisutnima se obratio i predstavnik lokalne samouprave za obrazovanje, Miroslav Lepir.
„Ulaganjem u razvoj multidisciplinarnih znanja i preduzetnički duh učenika u tehničkim oblastima, otvaramo mogućnost da oni kasnije kreiraju inovativna rešenja kroz automatizaciju procesa u različitim granama privrede, da grade svoje startape ili rade na razvoju softverskih proizvoda u razvojnim centrima velikih kompanija u Srbiji”, zaključio je o praktičnom značaju rada Mejkers labova Nebojša Bjelotomić iz Inicijative Digitalna Srbija.
Školski centar „Nikola Tesla“ – uspesi učeničkih kompanija
Školski centar „Nikola Tesla“ povezuje tri područja rada – elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju, a učenici i nastavnici iz ove škole već nekoliko godina razvijaju preduzetnički način razmišljanja i preduzetničke poduhvate. Pokazatelj toga je i više od 20 učeničkih kompanija, kojim škola može da se pohvali.
„Prisutnost aktivnosti Dostignuća mladih počelo je 2012. godine. Nekoliko entuzijasta naše škole pohađalo je njihovu obuku. Sva znanja i veštine preneli su na nekolicinu kolega i generacije učenika koij su iza nas. Naša škola povezuje tri područja rada, elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju. Svako iz svoje oblasti daje svoj maksimum ka razvijanju preduzetničkog duha. Pored toga učenici razvijau digitalne i druge veštine kako bi unapredili lični razvoj i stekli samopouzdanje . Zahvalni smo što su nas ove četiri organizacije koje čine Grupu za obrazovanje prepoznale i podržale u ideji da i dalje radimo na unapređenju ličnih i učeničkih kompetencija “, istakla je direktorka škole Željka Radulović.
Otvaranjem Mejkers laba i obezbeđivanjem savremene opreme za školu, učenici i nastavnici imaće priliku da svoje ideje i kreacije podignu na viši nivo i stvaraju nove inovativne proizvode. Grupa za obrazovanje je, kao i u Čačku, otvorila moderni prostor i opremila ga najnovijom opremom, a školi je donirano i 10 raspberry pi uređjaji i CNC graverica.
Mejkers labovi – razvoj inovacija u školama i povezivanje zajednica
Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, art, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade neke od najrazvijenijih zemalja na svetu.
„Otvaranjem Mejkers laba u jednoj ovakvoj školi zajedno sa profesorima i učenicima stvaramo inkubatore znanja i inovacija za 21. vek. Kroz opremanje obezbeđivanje savremene opreme, unapređenje kompetencija nastavnika i programe iz STEAME oblasti stvaramo uslove za kvalitetnije obrazovanje dece. Važno je da kroz programe otvorimo prozor za komuniciranje složenih naučnih tema, motivišemo učenike ka STEAME temama i profesijama i pružimo prostor za umrežavanje i realizaciju projekata i praktične nastave u samoj školi”, naglasila je Danijela Vučićevićiz Centra za promociju nauke.
Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Elektroprivreda Srbije danas je isključila struju porodici Durković iz Gadžinog Hana sa sedmoro dece zbog duga od 30.000 dinara. EPS je prema navodima porodice odbio da sačeka sa isključenjem makar do ponede...
Reprezentativni prosvetni sindikati zatražili su od poslaničkih grupa u Skupštini Srbije da ulože amandmane na Predlog zakona o državnom budžetu za 2025. godinu kako bi se sproveo protokol Vlade i sindikata ...
NextSilicon, pionir u oblasti inovacija high performance computing-a (HPC), lansirao je Maverick-2, prvi inteligentni računarski akcelerator na svetu. Ova tehnologija je dizajnirana da omogući vrhunske perfo...
Ključ uspešnog poslovanja nalazi se u internet oglašavanju koje već godinama predstavlja sinonim za razvoj brenda i usluge. Ako Vaš biznis nije vidljiv na internetu, onda je vreme da izgradite svoj imidž u o...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok