
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Odluka Bugarske da poveća trazitnu taksu kroz njihovu zemlju ne važi za Srbiju jer „Srbijagas” ima ugovor sa „Gaspromom” o isporuci gasa na granici Srbija-Bugarska, rekao je predsednik Udruženja za gas Vojislav Vuletić.
On je u razgovoru za Politiku rekao da „ne veruje da će se išta od loših namera Bugarske ostvariti i da je ovo samo još jedan nalog sa zapada da Bugari podižu tenziju uoči nove grejne sezone i urušavaju značaj ‘Balkanskog toka'“.
Vuletić je upitao u kojoj zemlji parlament ugovara koliko će da košta tranzitna taksa i naglasio da Srbija ima potpisan ugovor za tranzit i da ta cena ne može da se menja.
„Odluka Bugarske da poveća trazitnu taksu kroz njihovu zemlju ne važi za Srbiju jer Srbijagas ima ugovor sa Gaspromom o isporuci gasa na granici Srbija – Bugarska. Određivanje tranzitne cene nije odluka jedne zemlje, već međunarodna cena koja važi za 1.000 kubika i 100 kilometara. Tranzitnu taksu dogovaraju gasne kompanije zemalja preko kojih prolazi gas, a ne parlament i poslanici“, naglasio je on.
Sagovornik „Politike” naveo je da je u ovom času najisplativije dobijati gas preko Bugarske.
„Ugovorom „Srbijagasa” i njihove gasne kompanije u cenu su uračunati i svi troškovi transporta koji ne mogu da se menjaju tek tako. Srbija na žalost nema alternativu da se snabdeva paralelnim pravcem. I kao što smo nekada zavisili od Mađarske jer je tranzit išao preko Ukrajine, sada zavisimo od Bugarske“, rekao je Vuletić.
Upitan da li Srbija ponovo može da se snabdeva gasom preko Mađarske i tako zaobiđe Bugarsku, odgovorio je da je to teorijski moguće, ali da u ovom času dobijamo samo one količine gasa koje smo tamo uskladištili.
„Ukoliko bismo morali na kraju da se vratimo na snabdevanje preko Mađarske pravili bi se novi ugovori o isporuci i tranzitu i u tom slučaju bi Srbija morala da plaća transport preko cele zemlje što opet povećava krajnju cenu i dolazi na isto kao da plaćamo skuplju taksu Bugarima. Ono što stoji iza cele priče je da Bugari na ovaj način pokušavaju da nam nametnu nove uslove i cene za transport gasa koji će tek poteći gasovodom Niš–Dimitrovgrad, dokle bi trebalo da stiže azerbejdžanski gas“, kazao je on.
Na pitanje kako je moguće da bugarski parlamentarci tvrde da je nova cena gasa posledica toga što su uvedene sankcije na ruski gas, napomeuo je da je to sada širi kontekst priče, ali da je činjenica da je cela stvar sada na Bugarskoj strani „jer je to njihova zemlja i mogu da postavljaju uslove, pogotovo kada se zna da imaju podršku zapada“.
Bugarska, preko koje se Srbija, Mađarska i Austrija dobijaju gas Balkanskim tokom, objavia je da povećava tranzitne takse na 10,2 evra po megavat satu.
Kako piše Politika, poslanik Venko Sabrutev koji pripada vladajućoj većini u Bugarskoj rekao je za državnu televiziju BNT da Bugarska sama odlučuje koje naknade će uvesti za tranzit gasa preko svoje teritorije i da Mađarska i Srbija treba da traže alternativu.
„Bugarska očekuje da će nove tranzitne naknade generisati dodatne prihode od 1,2 milijarde evra. Nova naknada je toliko visoka da će isplatiti izgradnju gasovoda „Balkanski tok” za samo godinu dana“, piše Politika.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministar spoljnih poslova Mađarske Peter Sijarto oštro su reagovali na odluku Bugarske da uvede nove tranzitne naknade od 10,2 evra po megavat-času na ruski prirodni gas koji prolazi kroz bugarsko proširenje gasovoda „Turski tok” ka zapadnoj Evropi – „Balkanskim tokom”.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE