Srbija

14.09.2016. 14:10

RTS

Autor: Nova Ekonomija

Porasla prodaja vozila u Srbiji za 23 odsto

Srbija

14.09.2016. 14:10

U prvih osam meseci prodaja novih vozila u Srbiji porasla je u odnosu na prošlu godinu 23 odsto. Ovaj visok procenat rasta jedan je od najvećih u Evropi, ali trgovci upozoravaju da se ipak prodalo samo 3.000 vozila više što je daleko od potencijala tržišta.

U Evropi stopa rasta kreće se od pet do 20 procenata, a broj prodatih vozila je daleko veći zbog većeg tržišta. Do kraja godine prodavci procenjuju da će se kod nas prodati 25.000 vozila više.

Procentualno na tržištu Evrope najviše se traži segment manjih terenaca i takozvanih SUV vozila. Sve se manje traže limuzine ili karavani a raste i prodaja kabrioleta. Prosečan kupac u Evropi je oko 30 godina, a kod nas taj je prosek za 10 godina veći. Dizeli su traženiji od benzinaca a raste i prodaja električnih i hibridnih vozila.

„Do 2020. godine svi automobili koje mi prodajemo u Evropi imaće hibridni pogon. Prvi električni automobili na struju već su u prodaji i naša je procena da će se posle subvencija Nemačke Vlade od 4.000 evra bolje prodavati“, rekao je marketing direktor „Tojota Evropa“ Fabio Kapano.

U Udruženju uvoznika kažu da se i naše tržište budi ali da još nemamo jednistvenu politiku po pitanju ekologije.

„Ne tražimo ništa veliko samo da nas izjednače uvoznike novih i polovnih automobila, jer sada samo mi plaćamo ekološku taksu a uvoznici polovnjaka ne, osim ako uvoz ide preko firmi“, objašnjava Milan Vukasović i Udruženja uvoznika i delova Srbije.

Da se automobili mogu prodavati i preko interneta pokazuje akcija u kojoj je u Srbiji učestvovalo 196.000 korisnika koji su glasali za 10.000 predloga kako urediti jedno malo vozilo nemačkog proizvođača.

Pobeda je otišla u Suboticu jednoj mladoj studenkinji građevine. Njen automobil iz snova izašao sa farbičke trake i može se kupiti ali i ona je dobila jedan kao autor i pobednik anonimnog internet konkursa.

„Pa kako se osećam, srećno, ne dobija se svaki dan auto“, rekla je pobednica „Opel Adam“ konkursa Milica Marjanović.

Njen san je postao stvarnost, a takve konkurse, u budućnosti najvljuju i ostali uvoznici.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.