Srbija

14.03.2023. 18:44

Autor: Katarina Baletić

Potrošači se najviše žale na kašnjenje isporuke

Lidlov panel o zastiti potrosaca Foto: Nova ekonomija

Srbija

14.03.2023. 18:44

Potrošači su prošle godine najviše prigovora imali na nepoštovanje rokovo prilikom isporuke robe, rekla je pomoćnica ministra unutrašnje i spoljne trgovine za zaštitu potrošača Višnja Rakić na panel diskusiji „Prava potrošača – dokle smo stigli i čemu stremimo“ u organizaciji kompanije „Lidl“.

Rakić je rekla su se potrošači su se najviše žalili na isporuku robe tehničke robe, nesaobraznost robe, ali i da je postojao veliki problem sa cenom usluga.

Zbog toga izmene novog Zakona o zaštiti potrošača, koji je u primeni nešto više od godinu dana, podrazumevaju obavezni „predračun“ za skuplje usluge.

Kako ona pojašnjava problem je nastajao najčešće kod hitnih popravki, na primer u slučaju pucanja cevi.

„Iako mi očekujemo da će popravka da košta dve-tri hiljade na kraju nam vodoinstalater naplati 12.000 ili 13.000. I tu smo došli do rešavanja tog problema uvođenjem proračuna“, rekla je Rakić.

Ona pojašnjava da sada u svakom slučaju kada cena usluge prelazi 5.000 dinara, majstor mora da unapred kaže koliko će ona koštati i da korisnik usluge, potrošač, mora da se složi sa time.

Ukupan broj potrošačkih prigovora preko nacionalnog registra koji vodi resorno ministarstvo je 22.800 u 2022. godini, rekla je Rakić.

Dodaje i da je u prvom kvartalu 2023. godini bilo je manje prigovora nego u istom periodu prošle godine.

Rakić navodi da su neke od najvažnijih odredbi novog Zakona obaveza da trgovci učestvuju u vansudskom rešavanju spora.

„Vansudsko rešavanje sporova smo podigli na jedan mnogo viši nivo. Ono je postojalo i ranije, ali nije bila obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešvanju potrošačkih sporova. Imamo i platformu za rešvanje vansudskih sporova, iz dana u dan dobijamo sve više i više zahteva.“

U toku 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovaca da učestvuju u vasudskom rešavanju spora, bilo je samo sedam ovakvih postupaka, u odnosu na 779 predloga za vođenje postupka od jula 2022. godine, rekao je na panelu ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović.

On je da rekao da je rešeno 495 predmeta, a daje u 181 predmetu zaključen sporazum između trgovaca i potrošača.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.