Vesti iz zemlje

28.05.2024. 16:23

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Privlačenje i zadržavanje radnika, najveći izazov za kompanije

Foto: Pixabay

Najveći izazovi za kompanije svih veličina ove godine i dalje je privlačenje potencijalnih kandidata i zadržavanje zaposlenih, a ovaj trend je naročito izražen kod kompanija sa više od 300 zaposlenih, pokazuje istraživanje koje je sproveo Infostud. 

Ovaj trend je, ipak, u prošlogodišnjem izveštaju dosta izraženiji, ali se sada „nešto lakše prevazilazi“.

U porastu su izazovi sa motivacijom zaposlenih i organizacionim pitanjima, dok je kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih više u fokusu praćenje trendova i benefita.

Ako se posmatraju pojedinačne industrije, najviše izazova sa zadržavanjem zaposlenih imaju firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika (čak 71 odsto), dok sa privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz oblasti takozvane FMCG, odnosno robe široke potrošnje (58 odsto) i proizvodnja (55 odsto).

Rad od kuće sve manje popularan u kompanijama

Kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta (remote rad) i radu iz kancelarije.

Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46 odsto kompanija.

Ispitanici iz kompanija van IT industrije su još jednom potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen.

Čak 47 odsto je navelo da je dolazak na radno mesto obavezan, a generalno je uočljivo da nema velikih oscilacija u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.

Obavezan rad iz kancelarije je zastupljeniji u manjim i srednjim preduzećima, dok velike firme pokazuju nešto veću fleksibilnost kada je u pitanju način rada.

Kada se ovi trendovi posmatraju kroz određene industrije, industrije marketinga, medija i komunikacija, kao i deo koji pripada bankarstvu, finansijama i reviziji, imaju znatno fleksibilnije oblike rada, dok najveći broj ispitanika koji su naveli da je obavezan rad za sve iz kompanije očekivano dolazi iz logistike, prevoza robe i putnika (67 odsto), proizvodnje (59 odsto) i trgovine/prodaje (56 odsto).

Samo 51 odsto kompanija odgovara svim kandidatima

Nedostatak povratne informacije je tema na koju se kandidati godinama najviše žale. U opštem segmentu, 51 odsto ispitanika je odgovorilo da pruža povratnu informaciju „uvek i svima“.

Preostali koji su rekli da se ne javljaju svima ili da se ne javljaju uopšte, kao razlog za to su još jednom navodili nedostatak vremena i neadekvatne prijave.

AI alati u HR sektoru: Koliko kompanije koriste tehnologiju za zapošljavanje?

Infostud je proveravao i koliko i u koje svrhe kompanije koriste neke od dostupnih AI alata u aktivnostima vezanim za zapošljavanje.

Interesantno je da samo sedam odsto njih koristi ove alate, najviše za potrebe strukturiranja intervjua i testova u odnosu na traženu poziciju, kreiranja oglasa, zakazivanja intervjua, pretrage baza, brainstorminga, kreiranja upitnika i kreiranja opisa poslova.

Infostud je tokom februara 2024. godine sproveo istraživanje Puls HR zajednice kako bi saznao sa kojim se izazovima susreću kompanije u Srbiji i kako na njih odgovaraju. Istraživanje je obuhvatilo različite industrije, kao što su proizvodnja, auto-industrija, prodaja, FMCG, bankarstvo i osiguranje.

Fokus istraživanja bio je na ključnim izazovima privlačenja kandidata i zadržavanja zaposlenih. Ovo istraživanje takođe pruža informacije o najvećim izazovima sa kojima se kompanije van IT industrije suočavaju, kao i o strategijama privlačenja, zadržavanja i motivisanja zaposlenih.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.