Srbija

14.12.2017. 11:43

B92

Autor: Nova Ekonomija

Proizvođači futoškog kupusa biju bitku s nelojalnom konkurencijom

Srbija

14.12.2017. 11:43

Ima li oznaka geografskog porekla smisla i da li stvara dodatu vrednost proizvoda?

U nekim zemljama možda, ali kod nas proizvođači futoškog kupusa koji su među prvima uveli tu oznaku i dalje imaju problema sa nelojalnom konkurencijom.

U toj borbi, oni su praktično sami. 

Nebo gore, kupus dole, ukratko glasi opis Futoga. Nekada je ovo mesto imalo veću važnost od Novog Sada, a danas… umesto da osete korist od toga i dalje se bore sa prevarantima i onima koji manipulišu nazivima. 

Kako kaže Miroljub Janković, promoter futoškog kupusa, falsifikatori žele pod poznatim nazivom da prodaju bilo šta. 

Ono što je najgore, kaže, jeste to što proizvođači koji se pridržavaju svih pravila, svih oznaka prosto nemaju benefita od toga. 

Osećaju se, kaže, izmanipulisani. 

A u Futogu tvde da se to mora sprečiti jer je futoški kupus – lekovita biljka. 

Cena je 40 dinara za količine od oko 150 kilograma, one koje su prvenstveno za domaćinstva. Ali se na veće količine spuštaju i na 15 dinara. 

Po čemu je sve to futoški kupus jedinstven, osim što je na našim prostorima prisutan više od 1.000 godina, pogledajte u video prilogu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.