Predstavnici tri opštine sa istoka Srbije zatražili su pomoć od Ministarstva građevine i saobraćaja za obnovu pruge Niš–Prahovo. Ova pruga je veoma važna za razvoj tog dela Srbije i nalazi se u izuzetno lošem stanju.
Od 170.000 pragova na pruzi Niš–Prahovo više od 60 odsto je istrulelo. Zato teretni i putnički vozovi idu prosečnom brzinom od 30 kilometara na sat. Za Svrljig, Knjaževac i Zaječar ova saobraćajnica je jedna od najvažnijih.
Očekujem da će ova pruga vrlo brzo ući u postupak rekonstrukcije, očekujem da će biti mogućnosti da to bude brza pruga i na taj način ćemo još više značaja dati razvoju istočne Srbije“, kaže narodni poslanik Milija Miletić.
Za privrednike je ova pruga najbrži i najjeftiniji način da robu transportuju do luke Prahovo.
„Ako stanje na ovom delu pruge ostane kao i do sada, imaćemo jako veliki problem sa isporukom naših proizvoda“, kaže generalni direktor DIV Betonski pragovi Svrljig Marko Nikolić.
Pruga je izgrađena pre skoro 100 godina. Duga je 112 kilometara i gradila se 15 godina.
Ova pruga od Niša do Prahova korišćena je za snimanje sedam igranih i dokumentarnih filmova. Svakako najpoznatiji od njih je Dvoboj za južnu prugu.
Slavko Milenković, koji je kao pružni radnik ovde radio 36 godina, seća se da je nekada tu dnevno prolazilo i po 40 vozova.
„Prevozila se roba, prevozila se ruda, prevozilo se gvožđe, sve se prevozilo. Teretni i putnički saobraćaj. To je veoma bitno za ovaj kraj“, kaže Slavko Milenković.
Ova pruga veoma je važna i za razvoj turizma.
„Opština Svrljig je ruralnog karaktera, ali ima potencijala za razvoj etno turizma. Zato i vidimo železnički saobraćaj kao način za prevoz turista“, kaže predsednica opštine Svrljig Jelena Trifunović.
U Železnicama Srbije kažu da bi rekonstrukcija ove pruge mogla da počne u proleće naredne godine i da je ona veoma važna i za razvoj rudarskog basena Bor.